قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بررسی مبانی ارزشی و دینی «رونق تولید» از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است
بررسی مبانی ارزشی و دینی «رونق تولید» از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

بررسی مبانی ارزشی و دینی «رونق تولید» از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد نیازمند یک فرهنگ اسلامی است و در حوزه‌های علمیه باید این مسئله تدوین و تدریس شود، به نحوی که اجتهاد در آن باشد و جامعه را در مسیر صحیح رشد، رونق تولید و شکوفایی اقتصادی قرار دهد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک با اشاره به موضوع نامگذاری سال ۹۸ و اهمیت رونق تولید و نقش حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون برای تحقق این شعار، اظهار کرد: در شرایط کنونی، حوزه‌های علمیه تشیع باید پاسخ گوی تمام نیازها باشند و نکته مهم این است که ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی چهل سال را پشت سر گذاشته ایم و وارد چهل سال دوم شده ایم، با این امتیاز که در حاکمیت و حکومت اسلامی قرار داریم و بی تردید حوزه‌ها باید پاسخ رونقگوی همه نیازهای حکومتی باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان نمونه امروز مسائل اطلاعاتی و امنیتی، مسائل اقتصاد بین المللی و اقتصاد کاپتالیسمی مطرح است و در عین حال برتری اقتصاد اسلامی بر اقتصاد شرق و غرب مطرح می‌باشد.

سالک موضوعاتی همچون حفاظت اطلاعات، مسائل اجرایی حکومتی و مسائل فراوانی که دستگاه‌های اجرایی و قضایی با آن مواجه هستند را نیازمند طرح مبانی فقهی دانست و گفت: باید مبانی فقهی این مطالب در حوزه‌های علمیه و در قالب بحث‌های درس خارج فقه مطرح گردد و ما نمی‌توانیم از این مسائل غافل شویم، زیرا اسلام یک دین جهانی است و پاسخ گوی همه امور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اسلام بر همه ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی مسلط خواهد شد و این مطلب مهمی است و از این جهت باید پاسخ گوی نیازهای جامعه جهانی و کشور اسلامی باشد.

وی با تاکید بر مسئله نامگذاری سال به عنوان رونق تولید، تصریح کرد: با توجه به شعار رونق تولید که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح فرمودند و همان گونه که می‌دانیم محور رشد تولید ملی، اقتصاد است، اما همین اقتصاد نیازمند یک فرهنگ اسلامی است و در حوزه‌های علمیه باید این مسئله تدریس و تدوین شود و از منبع قرآنی استفاده گردد و اجتهاد در آن باشد و جامعه را در مسیر صحیح رشد تولید ملی و رونق تولید از حیث مبانی ارزشی و دینی قرار داده و این از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است.

سالک خاطر نشان کرد: به همان اندازه که بحث‌هایی مانند نماز، روزه، خمس و زکات اهمیت دارد، مسائل پولی، اقتصادی و منابع ارزی نیز اهمیت دارند و به طور حتم ما مبانی فقهی قوی برای این مسائل داریم، اما باید این امور کشف شود و در اختیار مجریان امر قرار گیرد، لذا پیشنهاد ما به حوزه‌های علمیه  این است که درس‌های جدید مورد نیاز حاکمیت و حکومت اسلامی را مطرح نمایند و بحث‌های فقاهتی و اقتصادی را دنبال کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به لزوم راهنمایی و هدایت حوزه‌های علمیه در خصوص مسائل جدید و روز جامعه و نیازهای جهانی اشاره کرد و افزود: قوانینی که در این بخش نیاز بوده مطرح شده، به عنوان نمونه قانون رشد تولید ملی و رقابتی، قانون کسب و کار حلال و قوانین دیگری در این حوزه هم مطرح و تصویب شده است و اکنون هم برای رشد رونق تولید ملی به طور حتم موادی به عنوان طرح دو فوریتی به مجلس ارائه خواهد شد. حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics