قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری دروس «فقه بازی‌های رایانه‌ای» و «فقه تربیتی بازی‌های رایانه‌ای»
برگزاری دروس «فقه بازی‌های رایانه‌ای» و «فقه تربیتی بازی‌های رایانه‌ای»

در سال 98 – 99

برگزاری دروس «فقه بازی‌های رایانه‌ای» و «فقه تربیتی بازی‌های رایانه‌ای»

حجت‌الاسلام خادمی کوشا در سال تحصیلی جدید «معاملات بازی‌های رایانه‌ای» را در درس خارج فقه مورد بررسی قرار‌ داده است و نیز حجت‌الاسلام علی زینتی در راستای ترسیم الگوی اسلامی بازی‌های رایانه‌ای، «مسائل تربیتی بازی‌های رایانه‌ای» را با روش فقهی، مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دروس خارج فقه بازی‌های رایانه‌ای از وارد دومین سال تحصیلی حوزه علمیه قم می‌شود و به عنوان درس خارج رسمی حوزه‌های علمیه قم با جدیت به کار خود ادامه می‌دهد. این درس توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا و با تکیه بر روش فقه جواهری و با استفاده از تراث متقن حوزه‌های علمیه به بررسی جهات فقهی متعدد بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازد.

به گزارش مرکز دانش بازی‌های رایانه‌ای، در سال تحصیلی جدید، تعداد کلاس‌های فقه بازی‌های رایانه‌ای یک روز درسی افزایش یافته و هر روز از ساعت ۷ تا ۸ در مدرسه آیت‌الله ‌‌بروجردی ره (مدرسه خان)، کلاس ۲۴ برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام خادمی کوشا پس از موضوع شناسی فقهی بازی‌های رایانه‌ای و بررسی ارتباط این پدیده با عناوین لهو، لعب، لغو و بررسی اجمالی تعاملات در بازی‌های رایانه‌ای و بررسی و باز پژوهی عنوان قمار، در سال تحصیلی جدید به بررسی فقهی تعاملات در بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند.

یکی از مزایای این درس، مشارکت و کمک رسانی استاد خادمی کوشا به طلاب محترم در راستای نگارش مقالات و پایان نامه‌های طلاب است. بر این اساس در سال تحصیلی گذشته یک پایان نامه در سطح ۴ و یک پایان نامه در سطح ۳ با موضوع مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای تصویب گردید و ۴ مقاله علمی مرتبط با این موضوع در حال نگارش است و یک مقاله تکمیل شده نیز به دومین کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه ای، فرصت‌ها و چالش‌ها ارائه گردید.

«فقه تربیتی بازی‌های رایانه‌ای»

همچنین، درس «فقه تربیتی بازی‌های رایانه‌ای» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی زینتی در راستای ترسیم الگوی اسلامی بازی‌های رایانه‌ای، در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹، ادامه‌ می‌یابد.

این درس روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۸:۱۵ تا ۹ صبح و روزهای پنجشنبه از ساعت ۷ تا ۸:۳۰ در مدرسه امام کاظم علیه‌السلام، ساختمان امام رضا علیه‌السلام، طبقه دوم، مدرس ۲۱۹ برگزار‌ می‌گردد.

حجم بالا و حیطه وسیع مسائل تربیتی بازی‌های رایانه‌ای و تاثیرات متنوع و عمیق بازی‌های رایانه‌ای بر انسانها و جوامع انسانی، و از طرفی دستورات جامع و مترقی موجود در متون اسلامی، اقتضای بررسی دقیق آثار تربیتی این پدیده را براساس ضوابط اسلامی، بیش از پیش پر رنگ کرده است. استاد علی زینتی در درس فقه تربیتی بازی‌های رایانه‌ای به بررسی نوع ارتباط مباحث تربیتی با بازی‌های رایانه‌ای و تبیین ضوابط بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از روش فقهی‌ می‌پردازند.

گفتنی است، صوت و تقریرات دروس «فقه بازی‌های رایانه‌ای» و «فقه تربیتی بازی‌های رایانه‌ای» در قسمت آموزش سایت مرکز دانش باز‌ی‌های رایانه‌ای جهت استفاده علاقه مندان ارائه‌ می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics