قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری دوره «طرح نظام فکری در تحقق تمدن نوین اسلامی» در مدرسه آزاد فرهنگستان علوم اسلامی
برگزاری دوره «طرح نظام فکری در تحقق تمدن نوین اسلامی» در مدرسه آزاد فرهنگستان علوم اسلامی

مهلت ثبت‌نام تا پایان تیرماه 1401 اعلام شد؛

برگزاری دوره «طرح نظام فکری در تحقق تمدن نوین اسلامی» در مدرسه آزاد فرهنگستان علوم اسلامی

مدیر آموزش فرهنگستان علوم اسلامی از برگزاری دوره تابستانه «طرح نظام فکری در تحقق تمدن نوین اسلامی» ویژه برادران و خواهران حوزوی و دانشگاهی، تحت اشراف استاد سید محمدمهدی میرباقری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حسین پیروزمند در گفتگویی از برگزاری شانزدهمین دوره آموزشی کوتاه مدت تابستانه «طرح نظام فکری در تحقق تمدن نوین اسلامی» در فرهنگستان علوم اسلامی تحت اشراف استاد سید محمدمهدی میرباقری (عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد خارج فقه حوزه علمیه قم) خبر داد و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع کارگزاران نظام اسلامی مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی را («انقلاب اسلامی»، «نظام اسلامی»، «دولت اسلامی»، «کشور اسلامی» و «تشکیل تمدن اسلامی») برشمردند و از آن زمان تاکنون در فرصت‌های مختلف به زنجیره اهداف مذکور اشاره کردند و به اقتضاء، ملزومات تحقق هر یک از مراحل فوق را نیز تبیین کرده‌اند و در معرض توجه جدی نخبگان قرار گرفته است.

مدیر آموزش فرهنگستان علوم اسلامی سپس افزود: با توجه به خلا جدی در باب تبین گفتمان انقلاب اسلامی در مقیاس تمدنی مخصوصا در حوزه‌های علمیه؛ این ضرورت را ایجاد می‌کرد که دوره آموزشی «طرح نظام فکری در تحقق تمدن نوین اسلامی» همانند دوره پیشین در فرهنگستان علوم اسلامی برگزار شود.

اهداف دوره

مدیر آموزش فرهنگستان علوم اسلامی، اهداف این دوره را در تبیین نقشه جامع تمدن اسلامی در پرتو سه پرونده انقلاب فرهنگی و نهضت نرم افزاری یعنی استنباط فقه حکومتی، تولید علوم و دانش‌های اسلامی و تولید الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، دانست و اظهار کرد: طرح فکری در تحقق تمدن نوین اسلامی شامل: کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی، حلقه‌های مطالعاتی و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید باسابقه و مطرح حوزه علمیه می‌باشد.

موضوعات دوره

وی در ادامه موضوعات این دوره را برشمرد و گفت: موضوعات این دوره «الهیات اجتماعی (دین‌شناسی و ولایت الهیه؛ حکمت تاریخ و تاریخ الانبیا و…)»؛ «اندیشه سیاسی و اجتماعی (انقلاب اسلامی و نظام جهانی؛ حکومت دینی؛ نظریه اجتماعی؛ نظریه پیشرفت و  نظریهدولت و…)»؛ «نظریه علمی، فلسفه چگونگی اسلامی؛ فقه حکومتی؛ علم دینی نهاد علم و شبکه تحقیقات و…)»؛ هستند.

مزایای دوره

پیروزمند، «ارائه گواهی پایان دوره‌»، «بهره‌مندی از اساتید مجرب»، «دسترسی به منابع مرتبط با سرفصل‌ها» و «امکان جذب در فرهنگستان در صورت دارا بودن شرایط» از مزایای شرکت در دوره عنوان کرد.

ثبت‌نام دوره

وی با بیان اینکه دوره برای برادران و خواهران حوزوی و دانشگاهی (حداقل سطح ۲ حوزه یا کارشناسی دانشگاه) به‌صورت حضوری در قم و مجازی برای شهرستان برگزار خواهد شد، نسبت به جزئیات ثبت‌نام بیان داشت: افراد جهت ثبت‌نام و شرکت در دوره نام و نام خانوادگی، تحصیلات و شماره تلفن خود را از طریق ایتا به آدرس @Amozeshfarhangestan ارسال نمایند.

مدیر آموزش فرهنگستان علوم اسلامی، با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در این دوره کوتاه مدت تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ خواهد بود، در پایان خاطرنشان کرد: زمان شروع دوره هفته اول مهرماه و پایان آن نیمه اول دی‌ماه است که جزئیات آن به پذیرفته شدگان اعلام می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics