قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری نشست «فقه و حقوق شهروندی» در مشهد
فقه و حقوق شهروندی

با ارائه سروش محلاتی صورت می‌گیرد؛

برگزاری نشست «فقه و حقوق شهروندی» در مشهد

به همت گروه پژوهشی فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدّنی، سومین نشست تخصصی فقه شهر و شهرنشیتی با موضوع «فقه و حقوق شهروندی» با سخنرانی حجت‌الاسلام سروش محلاتی در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، یکی از راه‌های تبیین ماهیت، قلمرو و سرفصلهای موضوعات و دغدغه‌های نوپیدا، بهره‌گیری از آراء و نظریه‌های متخصصان است. برگزاری نشست‌های علمی می‌تواند مسیر سریع و آسانی جهت دستیابی به این نظریه‌ها باشد.

فقه شهر و شهرنشینی ماهیتی گسترده دارد و از فقه شهر که شامل معماری اسلامی، بهداشت محیط و … می‌شود تا فقه شهرنشینی که شامل حقوق شهروندی و تعارض آن با برخی قوانین توسعه شهری است را در برمی گیرد. به همین دلیل بهره گیری از صاحب نظران مختلف با رویکردهای متفاوت باید مطمح نظر قرار گیرد.

گروه پژوهشی فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدّنی با هدف ضرورت ورورد فقه و فقها به عرصه شهرنشینی و شهرسازی، نشست‌های تخصصی با عنوان «فقه شهر و شهرنشینی» را برگزار نموده است.

در ادامه این سلسله جلسات تخصصی، سومین نشست تخصصی با عنوان «فقه و حقوق شهروندی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی از اساتید صاحب‌نظر در این عرصه، برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، دبیری علمی این نشست را حجت‌الاسلام والمسلمین علی شفیعی مدیر و عضو هیئت علمی گروه فقه کاربردی پژوهشکده اسلام تمدّنی بر عهده دارد.

این نشست علمی فردا یکشنبه ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۰ صبح در مشهد مقدس، چهارراه خسروی، نبش کوچه روشن، دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، طبقه دوم، اتاق جلسات تخصصی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics