قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / برگزاری همایش بین‌المللی «فقه گردشگری» در تبریز
برگزاری همایش بین المللی «فقه گردشگری» در تبریز

فراخوان؛

برگزاری همایش بین‌المللی «فقه گردشگری» در تبریز

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز از برگزاری همایش بین‌المللی فقه گردشگری از ۳۰ آبان ماه تا دوم آذرماه در تبریز خبر داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام رحیم قربانی با بیان این‌که واحد تبریز این همایش را با همکاری دانشگاه‌ها و مشارکت نهادهای دولتی و مردم نهاد به عنوان یکی از برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ برگزار می‌کند، افزود: ستاد تبریز۲۰۱۸ و شهرداری تبریز نیز به عنوان یکی از مهمترین و مؤثرترین نهادهای مشارکت کننده در این همایش مشارکت خواهد داشت.

او با اشاره به اهداف برگزاری همایش اظهار کرد: این همایش به بررسی و واکاوی ابعاد مختلف فقهی و حقوقی مسائل گردشگری می‌پردازد تا بتواند راهکارهای صحیح علمی و اجرایی برای رفع موانع موجود در گردشگری برسد.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز در این رابطه تاکید کرد: تمام تلاش اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه این است که گردشگری طبق شریعت و قانون چنان تسهیل شود که صنعت گردشگری در ایران و کشورهای اسلامی به عنوان عاملی برای تقویت فرهنگ و تمدن اسلامی تبدیل شود.

قربانی با اشاره به محورهای کلی و مسائل همایش بین‌المللی فقه گردشگری جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز، گفت: ماهیت شناسی و مبانی فقه گردشگری (شامل: مفهوم شناسی، اصطلاح شناسی، مسئله شناسی و موضوع شناسی، تاریخچه، مبانی نظری، نظریات و فرضیات، روش شناسی)، جایگاه گردشگری در آموزه‌های دینی (شامل: ابواب فقهی و نحله‌های آن، مستندات متون دینی، اخالق و آداب اجتماعی)، ابعاد و قلمرو فقه گردشگری در حوزه‌ها و انواع گردشگری (شامل: حوزه‌های اجتماعی، تاریخی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، هنری، آثار تاریخی و باستانی و انواع مختلف گردشگری) از جمله محورهای این همایش است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: فقه گردشگری؛ شهر اسلامی و حقوق گردشگران (شامل: تاریخ شهر اسلامی، روند شکل گیری شهر اسلامی، شهر در متون و آموزه‌های دینی، فرهنگ ملی و عمومی شهر اسلامی، آداب و سنت‌های شهر اسلامی؛ انطباق و مغایرت شهر با آموزههای دینی؛ فرهنگ دینی در ساختار شهر اسلامی؛ جلوههای زیباشناختی و هنری شهر اسلامی؛ توسعه شهر اسلامی؛ شهر و جهانشهر معنوی و ظرفیت‌های بلاد اسلامی، شهر معاصر اسلامی، شهر از منظر قرآن، محله اسلامی، مراکز اسلامی)، جایگاه گردشگری در نظام اداری حقوقی ایران (شامل: حقوق مدنی، ظرفیت‌ها و چالش‌ها، آئین‌نامه‌ها و ضوابط گردشگری، تمدن نوین اسلامی و گردشگری)، تبریز و الگوی شهر مطلوب اسلامی (شامل: تبریز در گذر تاریخ، تبریز، شهر معنوی، تبریز، جهانشهر معنوی، فرهنگ بومی تبریز، توسعه تبریز، مکتب تبریز، تاریخ، طبیعت و مفاخر آذربایجان، تبریز، شهر علمی، تبریز، باغ‌های ایرانی اسلامی، تبریز و مراکز شهر اسلامی) نیز به عنوان مسائل و مباحث مهم مربوط به حوزه گردشگری از دیگر محورهای این همایش بین‌المللی است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی واحد تبریز افزود: این همایش زمینه خوبی برای حضور اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان در همه عرصه‌ها و گرایش‌های علمی مربوط به محورهای علمی همایش است تا یافته‌های علمی مستند و تحلیلی و توصیفی خود در این حوزه‌ها به عنوان منشور علمی در مجامع علمی معتبر دنیا در داخل و خارج مطرح شود. لذا امتیازات مناسب علمی آثار برگزیده همایش به ویژه‌ای اس سی انگیزه و زمینه خوبی برای شمارکت علمی علاقمندان است.

او با اشاره به تولید محتوای مرتبط با محورهای علمی همایش توسط اساتید و فضلا افزود: انتشار آثار برگزیده همایش در نشریات معتبر علمی به صورت ویژه نامه همایش با امتیاز علمی تخصصی، علمی ترویجی، و علمی پژوهشی یکی دیگر از امتیازات این همایش خواهد بود. / ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics