قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / همایش تخصصی «حوزه علمیه، سنت‌های کارآمد» در مشهد برگزار می‌شود
برگزاری همایش تخصصی «حوزه علمیه، سنت‌های کارآمد» در مشهد

با سخنرانی اساتید مطرح حوزه‌های علمیه؛

همایش تخصصی «حوزه علمیه، سنت‌های کارآمد» در مشهد برگزار می‌شود

اولین همایش تخصصی «حوزه علمیه، سنت‌های کارآمد» با سخنرانی اساتید مطرح حوزه‌های علمیه، توسط موسسه به سوی اجتهاد و با حمایت حوزه علمیه خراسان، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، سابقه کهن حوزه علمیه نشان می‌دهد که حضور بزرگانی که ریشه فقاهت و اجتهاد را پرورانده و در این عرصه شاگردان برجسته‌ای را تربیت کرده‌اند، در عرصه تبیین و نشر معارف دین چه جایگاه والایی را داراست.

حوزه علمیه با همان سنت خلف صالح و توجه به تقریر و مباحثه با پویایی کامل تا امروز نقش آفرینی داشته و در شرایط کنونی نیز فقه جواهری با نگاه تحولی و رویکرد انقلابی حوزه های علمیه به پیش می‌رود.

از همین رو برگزاری نشست‌های علمی و هم اندیشی بزرگان حوزه و نیز بهره جستن طلاب علوم دینی از اساتید خود در اینگونه نشست‌ها جایگاه والایی دارد که بر همین اساس همایش تخصصی «حوزه علمیه سنت‌های کارآمد» از سوی موسسه به سوی اجتهاد و با حمایت حوزه علمیه خراسان، روز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ در قالب نشست‌های تخصصی و مراسم افتتاحیه و اختتامیه برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، در همایش تخصصی حضرات آیات و حجج‌اسلام شیخ مهدی مروارید، استاد خارج فقه و اصول و نماینده آیت‌الله سیتانی در مشهد، محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان و ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین و رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم؛ به سخنرانی خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است، معرفی گروه تقریر نویسی محاضرات، تقدیر پایان از تقریر نویسان برتر و بیان دغدغه‌های چند تن از طلاب حوزه علمیه خراسان، از دیگر برنامه‌های مراسم اختتامیه همایش خواهد بود.

مراسم افتتاحیه از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت واقع در خیابان آیت‌الله بهجت بین بهجت ۲۳ و ۲۵ آغاز به کار می‌کند و مراسم اختتامیه از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ در محل سالن همایش مدرسه علمیه سلیمانیه واقع در چهارراه خسروی، انتهای کوچه روشن برگزار می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics