قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / به دنبال کسب مرجعیت علمی و برابری با دانشگاه الازهر مصر هستیم
به دنبال کسب مرجعیت علمی و برابری با دانشگاه الازهر مصر هستیم

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

به دنبال کسب مرجعیت علمی و برابری با دانشگاه الازهر مصر هستیم

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی: دنبال این هستیم تا همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مرجعیت علمی در اختیار ما باشد و بتوانیم با دانشگاهی مثل الازهر برابری کنیم.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ضمن سفر به استان کرمانشاه و دیدار با علمای شیعه و اهل سنت این استان، با ماموستا ملا قادر قادری؛ امام جمعه پاوه دیدار و درباره راه اندازی شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در این استان با حمایت علما و مسئولان گفت و گو کرد.

مختاری در این دیدار گزارشی از فعالیت‌‌های دانشگاه مذاهب اسلامی در دوره مدیریت جدید به ماموستا ملاقادری ارائه نمود و افزود: در این یکسال گذشته که مسئولیت دانشگاه مذاهب اسلامی را قبول کردیم، تلاش کردیم فعالیت‌‌های بسیار خوبی داشته و تحولات بسیار خوبی را هم در عرصه بین الملل و هم داخل به لحاظ شکلی و هم محتوایی به صورت اساسی ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: به اعتقاد من دانشگاه باید به شکل آکادمیک و علمی اداره شود لذا باید در این زمینه نیز تحولاتی ایجاد می‌کردیم چرا که این دانشگاه با دستور مقام معظم رهبری تاسیس شده و زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند و به یک معنا پشتوانه علمی و نظری جریان ارزشمند تقریب است.

تنوع مذهبی در دانشگاه مذاهب اسلامی یک نمونه و الگوی بی نظیر است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: آنجا که باید کار علمی، حساب شده و منطقی انجام دهد دانشگاه است و در این دانشگاه دانشجویان از مذاهب مختلف اسلامی با بهره مندی از استادان مذهب خود تحصیل می‌کنند. دانشکده فقه و حقوق شافعی، حنفی و امامیه در این دانشگاه داریم که در هرکدام متون فقه آن مذهب توسط استادان و علمای آن مذهب تدریس می‌شود.

مختاری با بیان این که افتخار ما این است که دانشگاه مذاهب با تنوع مذهبی کار آموزشی، علمی و پژوهشی خود را با شتاب پیش می‌برد، افزود: دنبال این هستیم تا همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مرجعیت علمی در اختیار ما باشد و بتوانیم با دانشگاهی مثل الازهر برابری کنیم.

اعلام آمادگی و استقبال مسئولان چند استان برای راه اندازی شعب دانشگاه مذاهب اسلامی

وی همچنین راه اندازی شعب جدید دانشگاه در برخی استان‌‌ها را مصوبه و خواست هیئت امنای محترم دانشگاه عنوان کرد که باید پیگیری شود، گفت: براساس این مصوبه دانشگاه مذاهب در چند استان ازجمله بوشهر، آذربایجان‌غربی، گیلان، گلستان و ازجمله کرمانشاه تاسیس می‌شود و هدفمان این است که شعبه کرمانشاه به یک قطب علمی و مجتمع بین المللی تبدیل گردد و دانشجویانی از کشورهای همسایه همچون عراق جذب کند، لذا به دنبال این هستیم شعبه فاخر و موفقی از دانشگاه را در استان کرمانشاه با حمایت مسئولان و علمای شیعه و اهل سنت استان داشته باشیم.

امیدواریم شعبه دانشگاه در کرمانشاه به یک قطب علمی و مجتمع بین المللی تبدیل گردد

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان داشت: در این خصوص دیدارهایی نیز با علما، مسولان استانداری و علمای بزگوار شیعه و اهل سنت استان داشتیم که بشدت از این پیشنهاد استقبال کردند و امیدواریم با حمایت‌‌های علما و بزرگان اهل سنت و مسئولان استان این اتفاق مبارک بیفتد و جوانان ما در داخل کشور زمینه برای تحصیلشان فراهم شود که این اتفاق در تامین امنیت جامعه و آگاهی بخشی به نسل جوان بسیار موثر است.

مختاری با تاکید براین که آگاهی دادن به نسل جوان وظیفه علما و روحانیون از همه مذاهب است، افزود: دانشگاه مذاهب فرصتی برای حضور تمامی مذاهب از شیعه و سنی است تا آنچه از سیره و سنت پیامبر و اهل بیت(ع) است را منتقل کنند و دنیا بداند علمای اسلام در ایران کنار همدیگر هستند.

وی یادآورشد: دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین مجوز برگزاری آزمون جذب اختصاصی طلاب شیعه و اهل سنت را نیز از وزارت علوم اخذ کرده و این هم فرصتی برای طلاب اهل سنت استان برای تحصیل در دانشگاه مذاهب اسلامی است.

ماموستا قادری: با تمام وجود از تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کرمانشاه استقبال می‌کنیم

در این دیدار ماموستا قادری نیز ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از حضور ریاست دانشگاه از نیت پاک و هدف مقدس ایشان برای راه اندازی شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کرمانشاه تقدیر و تشکر کرد.

وی با تاکید بر این که از هرقدم و فعالیتی که در راستای وحدت و تقریب باشد به شدت استقبال می‌کنیم از پیشنهاد تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کرمانشاه بشدت استقبال نمود و گفت: ما با جان و دل و تمام وجود از این دانشگاه در استانمان استقبال می‌کنیم و هرگونه حمایتی لازم باشد دریغ نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics