قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بیانیه مشترک رهبران ادیان توحیدی ایران در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن
بیانیه مشترک رهبران ادیان توحیدی ایران در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن

بیانیه مشترک رهبران ادیان توحیدی ایران در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن

به همت دفتر امور اجتماعی و سیاسی مدیریت حوزه علمیه تهران سران، علما و کارگزاران ادیان توحیدی در نشست هم‌‌اندیشی «کتاب مقدس» گرد آمده و اعلام کردند در مقابل اهانت و هتک حرمت به مقدسات ادیان الهی با یکدیگر متحدند.

به گزارش شبکه اجتهاد، در ماهی که گذشت اهانت به ساحت کتاب‌های آسمانی قرآن، انجیل و تورات در سوئد و دانمارک، قلب موحدان و آزادگان جهان را به درد آورد. به همین منظور رهبران ادیان در هم‌‌اندیشی «کتاب مقدس» اعلام کردند این اقدامات خلاف عقل و منطق را که با حمایت برخی دولت‌ها و سکوت مجامع جهانی مدعی حقوق بشر، انجام می‌شود، محکوم می‌کنند.

در پایان این هم‌‌اندیشی سران، علما و کارگزاران ادیان توحیدی ایران، با امضای بیانیه مشترکی، اهانت به ساحت کتب آسمانی را محکوم کردند که متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه مشترک رهبران توحیدی جمهوری اسلامی ایران

نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَأَنْزَلَ التَّوْرَاهَ وَالْإِنْجِیلَ (آل‌عمران:۳)

خداوند متعال برای نجات و خوشبختی انسان‌ها بهترین بندگان خود را به بشریت معرفی کرد و از این راه، بهترین برنامه زندگی از دنیا تا قیامت را در کتب مقدس به جهانیان ارزانی داشت. از همان ابتدای حرکت پیامبران الهی، اهل قدرت و اشرافیت شمشیر مبارزه با دین و پیام توحیدی پیامبران را آخته کردند و با توهین و استهزاء و گاه شهادت و سوزاندن انبیای عظام، کوشیدند تا با خیال خام خود نور برافروخته خدا را خاموش کنند.

حاصل رویایی ملحدان بی دین، با پیام آوران الهی و دینداران، گرچه شهادت و جانبازی خیل عظیمی از مظلومان بوده است، اما در نهایت امروز پس از هزاران سال در سرتاسر کره زمین این دینداری و علاقه به پیامبران است که اکثریت مطلق را دارد. با این حال جریان دین‌ستیزِ مخالفِ نجات و خوشبختی و آزادی مردم، همچنان با همان شیوه‌های کهنه به تمسخر انبیاء و کتب مقدس و ادیان مشغولند و گاه با هتک حرمت‌های ستیزه‌جویانه دل خیل عظیم دینداران عالم را به درد می‌آورند! نمونه اخیر این پلشتی‌های زنجیره‌وار، به آتش کشیدن قرآن، انجیل و تورات بود که در سوئد و دانمارک رخ داد و قلب میلیاردها انسان الهی را به درد آورد.

جای تاسف است که این اقداماتِ خلاف عقل و منطق عمومی با حمایت برخی دولت‌ها و در سکوت خفت‌بار مجامع جهانی مدعی حقوق بشر شکل می‌گیرد. این دروغگویان وقیح در حالی با ادعای آزادی بیان از اهانت به مقدس‌ترین امور، حمایت می‌کنند که در برابر انتقاد به اعمال شنیع و شیطانی مقاومت کرده و اصرار به ترویج آن هم دارند!

این بیانیه که رهبران ادیان توحیدی جمهوری اسلامی ایران مشترکاً آن را صادر کردند بر چند امر تأکید می‌کند:

۱. اهانت و هتک حرمت به هر یک از مقدسات تمام ادیان الاهی اعم از علائم، نمادها، زمان و مکان‌های خاص در هر قالب محکوم است.

۲. مجرمانی که با اهانت به مقدسات ادیان الاهی موجبات رنجش میلیاردها انسان خداباور را فراهم می‌کنند باید به اشد مجازات محکوم شوند.

۳. پرواضح است که رژیم صهیونیستی برای انحراف افکار عمومی از جنایات بی‌مانندش در فلسطین اشغالی و کل منطقه و بخصوص در منطقه قفقاز جنوبی و آرتساخ و نیز نجات موقتی از بحران داخلی گرفتار در آن، در تحقق این امور نقش پررنگی دارد. از این رو امضاکنندگان این بیانیه اصل بنیان این رژیم را جعلی دانسته و تمام اقدامات خصمانه آن را محکوم می‌کنند.

۴. بهترین راه مقابله با جریان استکبار و دین‌ستیز همان نسخه امام راحل عظیم الشان است؛ و آن اینکه همه آزادگان جهان و مومنان به ادیان توحیدی به رهبری عالمان دینی بصیر خود، حزب جهانی «مستضعفین» که همان حزبِ الله باری تعالی است را تاسیس نمایند و پرچم توحید و ارادت به پیامبران و مقدسات را سر دست گرفته و از حریم قدسی دین و مقدسات از جان و دل دفاع نمایند.

۵. با توجه به آنکه اخیرا دولت سوئد برای به آتش کشیدن قرآن، انجیل و تورات مجوز رسمی صادر کرده است، رهبران ادیان توحیدی جمهوری اسلامی ایران از تمامی موحدین جهان می‌خواهند که با تحریم دولت‌های هتاک به مقدسات از جمله دولت سوئد از تکرار چنین اقدامات شنیعی جلوگیری کنند.

۶. رهبران ادیان الاهی از تمام موحدین و آزادگان جهان می‌خواهند که با استفاده از اقدامات مسالمت‌آمیز، مؤثر و پیوسته دولت‌های خود را نسبت به کاهش روابط سیاسی و اقتصادی خود با کشورهای متخلف مجاب نمایند.

۷. از آنجا که ساحت مقدس قرآن کریم بیش از همه آماج اقدامات اهانت‌آمیز و هتاکانه است جمع حاضر نسبت به محکومیت جسارت به این کتاب نورانی تأکید مضاعف می‌نماید.

امید است کوردلانی که می‌خواستند با سوزاندن قرآن کریم و دیگر کتب آسمانی بذر کینه و افتراق بکارند، از امروز ببینند که ادیان الهی از این آتش، گلستان خواهند ساخت و وحدتی سترگ و ژرف علیه ملحدان شکل خواهد گرفت و برنامه تقدس‌زدایی و هتک‌حرمت به مقدسات که در اصل از سوی صهیونیست‌ها مدیریت می‌شود را از کار خواهند‌‌انداخت.

به امید ظهور منجی آخر الزمان و برقراری و گسترش عدالت و انسانیت در سرتاسر عالم هستی

بیانیه مشترک رهبران ادیان توحیدی ایران در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics