قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / بیش از ۶۰ متون آموزشی حوزه تولید و اصلاح شده است
بیش از ۶۰ متون آموزشی حوزه تولید و اصلاح شده است

رستم نژاد:

بیش از ۶۰ متون آموزشی حوزه تولید و اصلاح شده است

معاون آموزش حوزه‌‌های علمیه کشور گفت: در برنامه جدید آموزشی حوزه بیش از ۶۵ متن، تولید یا اصلاح گردیده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام رستم نژاد صبح شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌‌های علمیه که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: گام‌‌های تحولی حوزه یکی پس ازدیگری در حال پیمودن است.

او گفت: برای اینکه گام‌‌های تحول حوزه سریع تر طی شود بحث برنامه ریزی تنها کافی نیست بلکه اصل کار در مرحله اجرا و توسط عناصری که دخیل در اجرا هستند رقم‌‌ می‌خورد.

معاون آموزش حوزه‌‌های علمیه کشور با بیان اینکه همه ما تلاشمان بر این است که حوزه فعال، کوشا، علمی، کارآمد و پاسخگو به نیاز زمان داشته باشیم افزود: در برنامه جدید آموزشی حوزه بیش از ۶۵ متن تولید یا اصلاح شده است.

او ادامه داد: از این تعداد فقط در ۲۶ متن ۸ هزار و ۱۸۰ مرتبه از آیات قرآن و ۴ هزار و۱۲۲ روایات استفاده شده است.

رستم نژاد ابراز کرد: از دو سال پیش ۱۲ مدرسه متون جدید و اصلاح شده را استفاده کردند و امروز این تعداد به ۲۲۴ مدرسه در کشور رسیده است و این رو به گسترش است.

او گفت: در حوزه قرآن نیز درختواره دانشی و ۲۹ رشته با گرایش تدوین شده است و از منابع تولید شده در برنامه جدید اجازه داده شد که به عنوان کتاب بدیل استفاده شود.

معاون آموزش حوزه‌‌های علمیه افزود: فعالیت مدیران و اساتید‌‌ می‌تواند بستر لازم را برای عملیاتی کردن گام‌‌های تحولی فراهم کند و امروز با افتخار‌‌ می‌توان بگوییم متون حوزه آمیخته با قرآن و حدیث است. شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics