قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تأکید رهبری بر استفاده از کالای ایرانی به معنای آتش به اختیار اقتصادی است
بررسی فقهی مشروعیت تصویب و اجرای FATF/ اعتماد به معاهده با کفار بزرگترین گناه معاصر است

آیت‌الله سیفی مازندرانی:

تأکید رهبری بر استفاده از کالای ایرانی به معنای آتش به اختیار اقتصادی است

استاد درس خارج حوزه، استفاده از کالای ایرانی را باعث نشاط و رونق کارخانجات داخلی و ایجاد اشتغال دانست و گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب به استفاده از کالای ایرانی نوعی از آتش به اختیار در عرصه اقتصاد است.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی ‌مازندرانی استاد درس خارج حوزه علمیه استفاده از کالای ایرانی را قوام و اساس اقتصاد مقاوم دانست و گفت: حمایت از کالا و کارخانه‌های داخلی باعث افزایش اشتغال در کشور خواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: هر مقدار از کالاهای خارجی که نمونه داخلی دارند وارد کشور شود به همان اندازه تولیدات داخلی بی‌فایده، کار کارگران که این کالاها را تولید می‌کنند بی‌ثمر و کارخانه‌های تولید کننده این کالاها ورشکست خواهند شد.

وی افزود: هر کسی که اندکی با مسائل اقتصادی آشنا باشد می‌داند که حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی، تضمین ‌کننده راه افتادن و نشاط کارخانه‌های داخلی است.

سیفی مازندرانی استفاده ادارات دولتی از کالای ایرانی را اولی بر سایرین دانست و تصریح کرد: مشاهده ملزومات اداری خارجی در ادارات بر مردم اثر سوء گذاشته و آن‌ها را به مصرف کالای ایرانی بی‌تفاوت می‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم نقش علما و اساتید حوزوی که دارای تریبون هستند را در این مسیر مهم توصیف کرد و ابراز داشت: مبلغانی که به تبلیغ می‌روند وظیفه دارند با استفاده از آیات و روایاتی که اقتصاد را راه تأمین عزت مسلمانان می‌داند مردم را به استفاده کالای ایرانی تشویق کنند.

وی توصیه رهبر معظم انقلاب به مردم در راستای استفاده از کالای ایرانی را مشابه فرمایش ایشان در موضوعات فرهنگی اخیر توصیف کرد و گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب به مصرف کالای داخلی را می‌توان آتش به اختیار اقتصادی دانست؛ به این وسیله مردم دولت را مجبور می‌کنند که در راستای این سیاست حرکت کند و دیگر دنباله‌رو تمام سیاست‌های دولت که بعضی از آن‌ها اشتباه است نخواهند بود.

سیفی مازندرانی درباره فعالیت‌های خود در راستای اقتصاد مقاومتی گزارش داد: از ابتدا که رهبر معظم انقلاب مسأله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند در شش شماره از مجله «حلقات الفعال، الحقوق و الاقتصاد»، یعنی شماره‌های هفت تا یازده بهع بحث «الاقتصاد المقاوم» به این موضوع پرداختیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: از مطالب این مجله نیز دفتر تبلیغات اسلامی یک جلد کتاب مستقل با نام «الاقتصاد المقاوم» به چاپ رساند؛ تا به عنوان چند نفر از حوزویان در این عرصه خدمات خود را در جهت پرداختن به اقتصاد مقاومتی ارائه داده باشیم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها به رسا گفت: رادیو تلویزیون و فیلم‌هایی در جهت تشویق در اقتصاد مقاوم می‌تواند کارساز باشد؛ سابقه فرهنگ‌سازی در بخش نظافت با شعار شهر ما خانه ما نشان می‌دهد که مردم می‌توانند از تبلیغات اثر پذیرفته و با رویکردهای مهم و مؤثر همراستا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics