قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تحلیلی بر پیام ولی امر در شهادت سیدالشهدای مقاومت/ علی رحمانی
تحلیلی بر پیام ولی امر در شهادت سیدالشهدای مقاومت/ علی رحمانی

یادداشت سردبیر؛

تحلیلی بر پیام ولی امر در شهادت سیدالشهدای مقاومت/ علی رحمانی

اختصاصی شبکه اجتهاد: امروز امت مقاوم اسلام در سوگ فرزند مجاهد و سردار رشیدش نشست. سوگی که آنان را اندوهناک ساخت و قومی دیگر را در شادمانی فرو برد. بی‌شک درخت پرثمر اسلام در تنگناهای خطرآفرین، از خون مجاهدان والایی سیراب گشته است که به صاحب ذوالفقار و فرزند مظلومش سالار شهیدان اقتدا کرده‌اند.

به این مناسبت پیامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر گردید که باید آن را پاسخی به پرسش‌های غم‌بار امیرمؤمنان علیه‌السلام پس از شنیدن شهادت مالک اشتر دانست.

شیخ مفید نقل می‌کند که امام علیه‌السلام پس از شنیدن خبر جانکاه شهادت مالک به منبر رفته فرمودند: «ألا إنَّ مالِکَ بنَ الحارِثِ قَد قَضى نَحبَهُ و أوفى بِعَهدِهِ و لَقِیَ رَبَّهُ فَرَحِمَ اللهُ مالِکاً لَو کانَ جَبَلاً لَکانَ فِنداً و لَو کانَ حَجَراً لَکانَ صَلداً للهِِ مالِکٌ ! وما مالِکٌ ! و هَل قامَتِ النِّساءُ عَن مِثلِ مالِک؟ وهَل مَوجودٌ کَمالِک؟»؛ «الامالی/ ۸۳» یعقوبی گریستن چند روزه امام و اظهار اندوهناکی آن حضرت را روایت کرده است.«۲/۱۹۴» امام مظلوم شیعیان در سخت‌ترین روزگارانِ هجوم کفر علیه اسلام، پرسش از نایافتن نمونه‌هایی چون مالک را با تأسف ابراز می‌کند.

پس از گذشت هزار و چهارصد و اندی سال، امروز در ارتباط با واقعه‌ای مشابه، پیامی در افق سرزمین فارس طلوع کرد که اگرچه سوگمندانه بود؛ اما خیزش نیروهایی مقاوم، سرسخت چون سنگ و استوار چون کوه را بشارت می‌داد. تغییر شرایط حاکم بر صحنه جغرافیایی نبرد سیاسی و نظامی اسلام و کفر را گوش‌زد می‌کرد و اثرگذاری، رشدیافتگی و قدرت نفوذ آن را به رخ می‌کشید. در این پیام چهار ساحت از جریان مقاومت خود نمایی می‌کند:

۱. مقاومت اسلامی از تأثیرات فراملی برخوردار شده و پرورش یافتگان آن به چهره‌هایی بین المللی تبدیل شده‌اند؛

۲. اگر دیروز مقاومت به عنوان واکنشی در مقابل اقدامات خصمانه استکبار معرفی می‌شد و نیاز به تئوری‌های حمایت‌گر در مقابل دیگراندیشان داشت، اما امروز تبدیل به نیرویی کنش‌گر در وسعت منطقه و جهان شده است؛

۳. تحولات آخرالزمانی منطقه به دست جریان مقاومت که امتداد تفکر اسلام اصیل و تربیت شدگان مکتب امام خمینی رحمه الله علیه می‌باشند، رقم خواهد خورد.

۴. عناصر این جریان که برخوردار از شاخصه‌هایی چون تربیت اسلامی، ولایت‌پذیری، اخلاص، شجاعت و مجاهدت مداومند، با انتقامی سخت، تلخ‌کامی را نصیب دشمنان خواهند ساخت.

در پایان باید پذیرفت که امروز روشنایی مقاومت در پرتو تابش ولی فقیه است، نوری که از آفتاب وجود رسول اکرم صلی الله علیه و آله و أئمه طاهرین علیهم السلام، تابیدن گرفته و گرما بخش قلوب مؤمنان گردیده است.

ولایت فقیه در روزگار فقر تئوری‌ها توانست، به نظریه‌ای انسان‌ساز، مجاهدپرور و غیرت‌آفرین تبدیل شود و عزت مسلمانان را به ایشان بازگرداند. فقه اسلام، فقه در صحنه است و تا زمانی که در صحنه باقی بماند خاری بر چشم دشمنان خواهد بود و چنین است که می‌تواند آفریننده حرکت مستضعفان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics