قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تذکر بزرگان حوزه به روحانی
تذکر بزرگان حوزه به روحانی

تذکر بزرگان حوزه به روحانی

مراجع عظام تقلید و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تذکرات و توصیه‌هایی را خطاب به رئیس جمهور و مسئولین دولتی بیان کردند که عمده آن مربوط به پیگیری مشکلات مردم، رسیدگی به حقوق‌های نجومی و رعایت حال اقشار کم درآمد جامعه در بودجه بود.

به گزارش شبکه اجتهاد، در همین رابطه، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ارسال نامه این نهاد عالی حوزوی به رییس جمهور و تذکر درباره مشکلات کشور و ضرورت رسیدگی به آ‌ن‌ها خبر داد.

آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از وجود حقوق‌های نجومی و عدم ساماندهی فضای مجازی از سوی دولت گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره معضلات فضای مجازی و مشکلات کشور نامه‌ای برای رییس جمهور نوشته و ایشان جوابی داده است، متأسفانه دولتمردان نسبت به دلسوزی‌ها بی توجه هستند. وی افزود: باید با خلاف‌ها برخورد شود، چرا برخی باید میلیون‌ها تومان بگیرند و چندجا کار کنند اما عده‌ای دیگر دچار مشکلات جدی اقتصادی و معیشتی باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌ها باید روی قشر ضعیف متمرکز شود و نه اینکه درآمدها نیز به جیب اغنیا برود

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در جلسه درس خارج فقه با اشاره به مسئله بودجه گفت: بخش درآمدهای بودجه این است که از کجا درآمد پیدا کند، سنگینی درآمدها باید روی دوش قشر مرفه جامعه باشد، نکند درآمدها را روی دوش اقشار پایین‌دست جامعه سوق دهند، همچنین هزینه‌ها باید روی قشر ضعیف متمرکز شود و نه اینکه درآمدها نیز به جیب اغنیا برود و اغنیا غنی‌تر شوند، بودجه صحیح آن است که درآمدها روی قشر مرفه جامعه و هزینه‌ها روی قشر ضعیف جامعه باشد. استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم با اشاره به مشکل بانک‌ها گفت: دراین‌باره صحبت‌های زیادی شده است اما مشکل گوش شنوا است، بالاخره معلوم می‌شود که باید بانک‌های سالمی داشته باشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی: مردم به‌دلیل گرانی و بیکاری در سختی به‌سر می‌برند؛ مسئولان احساس مسئولیت کنند

آیت‌الله حسین نوری همدانی در جلسه درس خارج اصول خود با بیان اینکه این انقلاب که به وجود آمده مسئولیت بزرگی بر گردن مسئولان می‌گذارد، اظهار داشت: مردم در پای انقلاب جان داده‌اند و مسئولان باید احساس مسئولیت کرده و بیکاری و فقر را از بین ببرند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در حال حاضر پول ایران جزو ارزان‌ترین پول‌ها در کل دنیا است، افزود: اینکه در جامعه فقر و بیکاری داریم به دلیل پایین بودن ارزش پول است، مسئولان باید به مردم از جنبه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی خدمت کنند، و امروز مردم به‌دلیل گرانی و بیکاری در سختی به‌سر می‌برند.

آیت‌الله سبحانی: زندگی مسؤولان باید در سطح مردم باشد/ وجود قناعت در جامعه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

شایان ذکر است، آیت‌الله جعفر سبحانی در درس خارج خود وجود قناعت در مسؤولان را امری ضروری دانست و ادامه داد: گاهی می‌شنویم که مسؤولان حقوق‌های بالا می‌گیرند که صحیح نیست چون قانون اساسی می‌گوید مسؤولان کشور از نظر زندگی در حداقل دیگران باشند و در سطح مردم جامعه زندگی کنند. حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این اگر قناعت کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه حل می‌شود، ابراز داشت: تقاضا باید در حد توان باشد، اگر تقاضا بیشتر از توان باشد کشور را به مشکلات رو به رو می‌کند. وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی این است که زندگی افراد، خانواده‌ها و جامعه بر مبنای قناعت بوده و بر اساس توان آن‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics