قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / ترجمه کتاب «امت واحده» نوشته ‌آیت‌الله محمدمهدی آصفی
ترجمه کتاب «امت واحده» نوشته ‌آیت‌الله محمدمهدی آصفی

به همت دفتر نشر معارف منتشر شد؛

ترجمه کتاب «امت واحده» نوشته ‌آیت‌الله محمدمهدی آصفی

دفتر نشر معارف ترجمه کتاب امت واحده: امت یکپارچه اسلامی و موضع آن در برابر فتنه‌های فرقه ‌ای» نوشته ‌آیت‌الله محمدمهدی آصفی(ره) را منتشر کرد. این کتاب ترجمه «الامه ‌الواحده والموقف من ‌الفتنه ‌الطائفیه» است که به همت دکتر سید مهدی نوری کیذقانی (عضو هیأت‌ علمی دانشگاه حکیم سبزواری) و مسعود مرگان پور ترجمه شده است.

به گزارش، شبکه اجتهاد، چاپ اول کتاب «امت واحده» در ۸۴ صفحه، قطع رقعی و قیمت ۶۰۰۰ تومان در تابستان ۱۳۹۷ عرضه شده است.

کتاب «امت واحده» سه بخش دارد: ۱٫ فتنه فرقه ای، اثرات کنونی و آینده فتنه؛ ۲٫ عوامل فتنه (نقش استکبار جهانی در برانگیختن فتنه‌های فرقه‌ای ‌و تحجر، تکفیر و تروریسم)؛ ۳٫ درمان فتنه (هوشیاری و گفتمان، جماعت و دیدار و گفتگو، نماز حماعت و جمعه، کارها و طرح‌های مشترک).

بخشی از کتاب

در بخشی از کتاب به قلم ‌آیت‌الله آصفی در تبیین شرایط کنونی جهان اسلام‌ می‌خوانیم: «امروز اسلام از خارج و داخل با دو جریان سخت روبروست: رویارویی با استکبار جهانی مانند نظام آمریکا و اسرائیل از خارج و رویارویی با مزدوران استکبار جهانی در جهان اسلام از داخل. طرح سیاسی اسلامی در مواجهه با این دو جریان عبارتند از: پایان دادن به نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی استکبار در جهان اسلام و اسلامی کردن سازمانهای حاکم… از بین رفتن طرح سیاسی اسلامی به معنای باقی ماندن نفوذ استکبار غربی، حمایت از اشغالگری اسرائیل، قدرت گرفتن سازمانهای مزدور غرب در جهان اسلام و ادامه یافتن چپاول ثروت‌های مسلمانان توسط غرب است و باعث‌ می‌شود جهان اسلام در حالت عقب ماندگی و پیروی از غرب باقی بماند و شرق اسلامی منبع تأمین مواد خام مورد نیاز برای صنعت غرب و بازار مصرف بزرگی برای تولیدات آنها باشد.»

آشنایی با ‌آیت‌الله آصفی(ره)، نویسنده کتاب

‌آیت‌الله محمدمهدی آصفی، عالم مجاهد و متفکری نواندیش بود که در سال ۱۳۱۶ ش در خاندانی که به علم و تقوا مشهور بوداند، چشم به جهان گشود. پدر ایشان «‌آیت‌الله شیخ على‏ محمد بروجردى آصفى» از علما و مجتهدان حوزه علمیه و از عارفان روزگار خود بود. وی پس از گذراندن مراحل تحصیلات ابتدایی و متوسطه، به فراگیری علوم دینی پرداخت که مقدمات و سطح را در نجف در محضر والد و جمعی از بزرگان حوزه فراگرفت. همچنین خارج فقه و اصول را در همین حوزه در درس بزرگان عصر خود حاضر می‌شد و از گنجینه معارف آن‌ها بهره‌ می‌برد. دروس دانشگاهی را نیز تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بغداد گذراند. ‌آیت‌الله آصفی در حوزه علمیه نجف و قم خارج فقه و اصول و فسفه و خارج تفسیر قرآن را تدریس کرده، در اغلب علوم اسلامی به ویژه تفسیر و کلام و فقه صاحب‌نظر بودند. ایشان در سال ۱۳۹۳ ه ق از مرحوم ‌آیت‌الله العظمی حاج شیخ میرزا‌هاشم آملی و یک سال بعد از ‌آیت‌الله شیخ مرتضی آل‏ یاسین در نجف اجازه اجتهاد گرفت و ارتباطات تنگاتنگی با شاگردان ‌آیت‌الله شهید صدر و حزب الدعوه داشت. ایشان در فقه، اصول، تفسیر و فلسفه و برخی مسائل اقتصادی و اجتماعی صاحب نظر و دارای تألیفات بود و کتاب‌های ایشان به زبان‏‌های فارسی، اردو، ترکی، انگلیسی، فرانسوی و کردی ترجمه شده است.

این عالم مجاهد و متفکر نواندیش در مسائل سیاسی نیز ایشان بیش از ۲۵ سال علیه رژیم بعث عراق فعالیت کرد و عضو کادر رهبری حزب الدعوه این کشور بود و بیش از ده سال سخنگویی رسمی این تشکیلات را نیز به عهده داشت. همواره ساده زیستی و زهد کم نظیر ‌آیت‌الله آصفی نیز زبانزد خاص و عام بود. ‌آیت‌الله آصفی پس از سقوط رژیم بعثی صدام حسین به عراق بازگشت و در حوزه علمیه نجف اشرف به فعالیت‌های علمی مشغول شد. وی همچنین به عنوان «نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در نجف اشرف» و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز انجام وظیفه‌ می‌کرد. علامه آصفی در ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ مصادف با ۱۶ شعبان ۱۴۳۶ درگذشت.

مشحصات کتاب

بنابر گزارش رسا، دفتر نشر معارف پیش از این، کتابهای «نقش دین در زندگی بشر»، «عشق الهی در نیایش‌های اهل بیت(ع)» و «درنگی با شیخ براک» از آثار مرحوم ‌آیت‌الله آصفی را ترجمه و منتشر کرده بود.

برای تهیه کتاب «امت واحده» و آثار ‌آیت‌الله آصفی و دیگر محصولات دفتر نشر معارف‌ می‌‏توان از طریق سایت‌های پاتوق کتاب (www.ketabroom.ir) یا پاتوق کتاب فردا (www.bookroom.ir) یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) یا از طریق فروشگاه پاتوق کتاب تهران (تلفن ۸۸۹۱۱۲۱۲) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics