قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تسلیت آیت‌الله وحید خراسانی به داغدیدگان فاجعه غمبار منا
ابداً به کسی اجازه اجتهاد شفاهی ندادم و سفارش نکردم کسی رساله عملیه چاپ کند

تسلیت آیت‌الله وحید خراسانی به داغدیدگان فاجعه غمبار منا

آیت‌الله وحید خراسانی با صدور پیامی، فاجعه دلخراش سرزمین منا را به داغدیدگان این حادثه عظیم تسلیت گفت و در گذشتگان را مصداق آیه «وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه» دانست.

به گزارش شبکه اجتهاد، متن پیام آیت‌الله وجید خراسانی بدین شرح  است: بسم الله الرحمن الرحیم. إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعون. قال الله تبارک وتعالی: ” وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه”( کسی که از خانه خود بیرون بیاید در حالی که بسوی خدا و رسولش هجرت می‌کند پس مرگش فرا برسد تحقیقا اجر او با خداوند می‌باشد».

خوشا به حال کسانی که در مهمانی خدا مصداق این آیه کریمه شدند؛ آنها کسانی هستند که امیرالمؤمنین علیه السلام درباره شان فرمود:” واختار من خلقه سماعا أجابوا إلیه دعوته ، وصدقوا کلمته، ووقفوا مواقف أنبیائه، وتشبهوا بملائکته المطیفین بعرشه [خداوند از خلق خود اختیار کرد و برگزید آنهایی را که نداى منادى او را شنیدند و دعوت او را اجابت کردند و سخن او را تصدیق نمودند. و ایستادند در جاهائى که انبیاء او در آنجا ایستادند و به ملائکه‌ای که گرد عرش خدا صف زده اند، تشبه کردند]؛ آنان در حالی جان دادند که در مواقف انبیا بودند و کاری شبیه ملائکه عرش خدا می‌کردند. و به مقامی رسیدند که اجر آن بر خدا واقع شد؛ و این جمله فوق ادراک و بیان است.

و سعادتمند بازماندگانی که در این مصیبت صبر کنند و مشمول شفاعت درگذشتگان شان در درگاه خداوند باشند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics