قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تشییع پیکر آیت‌الله واعظ زاده با حضور گرم اقشار مختلف جامعه
تشییع پیکر آیت‌الله واعظ زاده و حضور گرم اقشار مختلف جامعه

گزارش روز؛

تشییع پیکر آیت‌الله واعظ زاده با حضور گرم اقشار مختلف جامعه

مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله شیخ محمد واعظ‌ زاده خراسانی، اولین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و موسس دانشگاه مذاهب اسلامی در مشهد با حضور علما، اساتید و دانشگاهیان برگزار و پیکر این عالم برجسته پیش از ظهر در خاک آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، پیکر آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی صبح امروز از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم رضوی تشییع شد و پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در دارالعباده حرم مطهر امام هشتم(ع) به خاک سپرده شد.

در این مراسم حضرات آیات و حجج‌اسلام سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، رضازاده استاد خارج فقه و اصول حوزه و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان، فرزانه رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و عضور شورای عالی حوزه خراسان، علی‌اکبر الهی خراسانی مدیر سابق بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، بی‌آزار شیرازی رئیس پیشین دانشگاه مذاهب اسلامی، گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، مهدوی مهر مشاور آیت‌الله اعرافی و رئیس جامعه المصطفی(ص) مشهد، مرویان ‌حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شریعتی‌تبار مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، علی خیاط رایزن سابق فرهنگی ایران در سوریه و آقایان پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رشیدیان استاندار خراسان رضوی، مرتضوی شهردار مشهد و دیگر مسئولان استانی و کشوری حضور داشتند.

جای خالی روحانیون و حضور گرم دانشگاهیان

حضور گرم اساتید دانشگاه فردوسی، رؤسای دانشکده، دانشجویان، فرهنگیان، شاگردان مرحوم استاد و نیز علمای اهل‌سنت در مراسم تشییع چشم گیر بود؛ اما با وجود حضور طلاب و علاقه‌مندان، به علت عدم تعطیلی دروس حوزه علمیه مشهد، جای خالی مدرسان مطرح و دیگر طلاب کاملا مشهود و ملموس به نظر می‌رسید.

تشییع پیکر آیت الله واعظ زاده خراسانی در حرم مطهر رضوی

همچنین، نمایندگانی از مجمع جهانی تقریب از جمله دکتر منوچهر متکی معاون بین‌الملل مجمع، دکتر محمد ناظمی اردکانی معاون امور اجتماعی مجمع، محمد حسن تبرائیان دستیار ارشد دبیرکل و قائم مقام امور بین‌الملل مجمع، حجت‌الاسلام ابراهیم رازینی مشاور دبیرکل در امور روحانیت، و حجت‌الاسلام حسن اوحدی مشاور دبیر کل در امور فرهنگی؛ در این مراسم حضور داشتند.

قابل ذکر است، به مناسبت درگذشت آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی، مراسم بزرگداشت و ترحیم این روحانی عالی‌قدر امروز دوشنبه ۲۹ آبان با حضور علما، اساتید، روحانیون، طلاب و اقشار مختلف مردم پس از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی و رواق کوثر برگزار گردید.

در این مراسم که از طرف نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و شورای عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی درباره خدمات ارزنده این عالم فقید در عرصه وحدت و تلاش‌ ایشان در شناساندن مکتب اهل بیت(ع) به جهان اسلام به ایراد سخنرانی پرداخت.

یادآور می‌شود، آیت‌الله محمد واعظ زاده خراسانی، مؤسس دانشگاه مذاهب اسلامی، نخستین دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مدیر دو گروه قرآن و اقتصاد اسلامی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و استاد برجسته دانشگاه فردوسی مشهد؛ بامداد یک‌شنبه ۲۸ آذرماه بر اثر بیماری و کهولت سن، در سن ۹۴ سالگی و در منزل شخصی خود در مشهد، دار فانی را وداع گفت.

از وی که علوم دینی را در حوزه‌های علمیه نجف، مشهد و قم نزد اساتید و مراجع بزرگی چون آیت‌‌الله بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبائی آموخت، آثار فاخری چون «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر بلاغته» و «نصوص الإقتصاد الإسلامی» و… بر جای مانده است.

یک دیدگاه

  1. اولا؛ تعبیر به حضور گرم اقشار مختلف معمولا در موردی به کاربرده میشه که جمیت کثیری از روحانیت و غیر روحانیت در آن حضور پیدا بکنند در حالی که تصاویر سایت خودتان و شنیده ها از حاضرین در تشییع حکایت از عدم استقبال از تشییع ایشان دارد. دوما؛ سوال خوبی در ذهن خوانندگان ایجاد کردید؟ چرا اکثر قریب به اتفاق علما و مدرسان بزرگ حوزه مشهد مقدس حاضر به تعطیلی درس و حضور در تشییع ایشان نشدند؟؟همچنین به چه خاطر در بین مراجع قم و نجف تعداد بسیار کمی برای فوت ایشان اعلامیه تسلیت دادند، در حالی که برای علمای دیگر هم طراز ایشان در شهرت و سابقه چنین کاری را میکنند؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics