قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تصاویر دیده نشده از آیت‌الله سید محمدمهدی خِرسان
تصاویر دیده نشده از آیت‌الله سید محمدمهدی خِرسان

گزارش تصویری؛

تصاویر دیده نشده از آیت‌الله سید محمدمهدی خِرسان

اختصاصی شبکه اجتهاد: بقیه السلف صالح، ‌آیت‌الله سید محمدمهدی الخرسان از علما و نویسندگان مطرح عراق و از شاگردان حضرات آیات سید ابوالقاسم خویی، سید عبدالهادی شیرازی و سید محسن حکیم که آثار و تالیفات پرشمار وی نزد اهل تحقیق و تراث‌پژوهان مورد عنایت قرار داشت، پس از عمری جهاد علمی، صبح امروز در سن ۹۸ سالگی، در نجف اشرف دار فانی را وداع گفت.

مرحوم خرسان آثار پرشماری را تألیف و تصحیح کرده بود که از آن جمله می‌توان به موسوعه عبدالله عباس حبر الأمه و ترجمان القرآن، الظاهره القرآنیه فی نهج‌البلاغه، نهایه التحقیق فی ما جرى فی أمر فدک للصدیقه و الصدّیق، المهدی الموعود مولود و موجود اشاره کرد.

این دانشمند متواضع و اخلاقی بزرگ از نسل عالمان پرتلاش و بسیاردان و جامعی بود که انسانیت و فرهنگ اصیل اسلامی را در منش و ساده‌زیستی و رفتار پرمحبت و خالصانه خود متجلی کردند و نمونه‌ای بود از بقیه السلف بسیار صالح و الگوهای کم‌نظیر حوزه علمی نجف اشرف که چشم طالبان علم و معرفت و سلوک اسلامی را روشن می‌کرد و مجلس علمی او حال و هوای مجالس عالمان روزگاران پیشین را پیش چشم نویسندگان و محققان امروز می‌گذاشت. افتادگی و صمیمیت همراه با گفتار لطیف و حکیمانه و عالمانه و آزادی فکر و اعتدال اندیشه، از ایشان شخصیتی جاودان در یاد و خاطره اهل علم ساخت.

بخوانید: نگاهی به زیست علمی آیت‌الله سید محمدمهدی خرسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics