قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تقدیر آیات مکارم، سبحانی و نوری از درایت سیدعلی موسوی‌اردبیلی
تقدیر آیات مکارم، سبحانی و نوری از درایت سیدعلی موسوی‌اردبیلی

تقدیر آیات مکارم، سبحانی و نوری از درایت سیدعلی موسوی‌اردبیلی

آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و نوری همدانی از حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی اردبیلی برای شکستن مهر مرجعیت پدر فقیدشان تقدیر و تشکر کردند و این اقدام را سبب عظمت روحانیت و مرجعیت شیعه دانستند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حضرت آیت‌‌الله ناصر مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم در بخشی از سخنان خود از فرزند مرحوم آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی در شکستن مهر این مرجع تقلید تشکر کرد و گفت: فرزندان مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی دفاتر مرجعیت را تعطیل کردند که این سنت سلف صالح است که مهر مرجع فقید را شکسته و دفاتر او را تعطیل می‌کنند گرچه آثار ایشان را منتشر می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دفاتر مراجعی چون آیت‌الله بروجردی، امام خمینی، شیخ انصاری و… نیز بعد از رحلت ایشان تعطیل شد، تصریح کرد: این مساله سبب عظمت روحانیت می‌شود، امید است سایر عزیزان این سنت که سبب عظمت مرجعیت می‌شوند رعایت کنند که خیر دنیا و آخرت آنها در این مساله خواهد بود.

آیت‌الله شیخ جعفر سبحانی، در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین علی موسوی اردبیلی پس از اهدای سلام نوشت: مجددا رحلت والد بزرگوار قدس سره را به آن عزیز و کلیه بازماندگان تسلیت می‌گویم.

آنچه که باعث نگارش این نامه شد تشکر لازم از شکستن مهر حضرت والد و اخطار به موقع درباره دفاتر است. بنده شخصا این اقدام بادرایت را به جنابعالی تبریک می‌گویم. رحم الله الوالد و حفظ الولد

همچنین، آیت‌الله نوری همدانی طی نامه‌ای از حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی موسوی اردبیلی برای شکستن مهر مرجعیت تقدیر و تشکر کرد.

متن نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم، سلام علیکم، محضر محترم جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی اردبیلی.

با عرض تسلیت مجدد ارتحال عالم بزرگوار و فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج سید عبدالکریم موسوی اردبیلی رضوان الله علیه به جنابعالی و منسوبین محترم؛ لازم دانستم از اقدام به موقع شکستن مهر شریف و ساماندهی دفاتر آن فقید سعید که نشان از درایت و تدبیر جنابعالی دارد تقدیر نمایم. زادکم الله توفیقاته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics