قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / تلقیح مصنوعی در آینه فقه
تلقیح مصنوعی در آینه فقه

تازه‌های نشر؛

تلقیح مصنوعی در آینه فقه

«تلقیح مصنوعی در آینه فقه» پنجمین کتاب از مجموعه مسائل مستحدثه پزشکی حجت‌الاسالام سید محسن مرتضوی توسط بوستان کتاب قم چاپ شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «تلقیح مصنوعی در آینه فقه» توسط حجت‌الاسالام سید محسن مرتضوی، مدرس سطوح عالیه حوزه علمیه قم و عضو گروه فقه پزشکی جامعه المصطفی به چاپ رسیده است.

در چکیده کتاب می‌خوانیم: تلقیح مصنوعی از مشغولیت‌های جدید دانش بشری و از مسائل مستحدثۀ فقه اسلامی است، چراکه ناباروری همواره چون رنج و گرفتاری در زندگى انسان‌ها جلوه کرده و مایۀ نگرانی آن‌ها بوده است. امروزه تلقیح مصنوعى و روش‌های نوین باروری، از رایج‌ترین روش‌ها برای درمان ناباروری هستند و به همین دلیل بحث همه‌جانبه، موضوع‌شناسى و بررسى احکام تکلیفى و وضعى در این موضوع ضروری است؛ چنان‌که نویسندۀ کتابِ مباحثی همچون اهدای اسپرم، اهدای تخمک، رحم جایگزین، خرید و فروش اسپرم و تخمک وجنین، احکام عده و نفقه و نسب و ارث را مورد بحث قرار داده و بدان پرداخته است.

تاکنون از این نویسنده تألیفاتی در حوزه مسائل مستحدثه پزشکی چون: «کالبدشکافی در آینه فقه»، «پیوند اعضا و مرگ مغزی در آینه فقه» و «شبیه‌سازی انسان در آینه فقه» و «قتل از روی ترحم (اتانازی) در آینه فقه» به چاپ رسیده است.

خاطر نشان می‌شود، کتاب «تلقیح مصنوعی در آینه فقه» در ۳۶۸ صفحه به صورت رقعی توسط موسسه بوستان کتاب قم چاپ و منتشر شده است.

خرید آنلاین کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics