قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توسط بانک مرکزی انجام شد؛ طراحی ابزارهای اسلامی جهت ارائه تسهیلات قاعده‌مند

توسط بانک مرکزی انجام شد؛ طراحی ابزارهای اسلامی جهت ارائه تسهیلات قاعده‌مند

یادداشت سیاستی «طراحی ابزارهای اسلامی جهت ارائه تسهیلات قاعده‌مند توسط بانک مرکزی؛ چارچوبی جهت سیاستگذاری پولی در بازار بین‌بانکی» توسط پژوهشکده پولی و بانکی منتشر شد.
به گزارش شبکه اجتهاد، پژوهشکده پولی و بانکی به تازگی یادداشت سیاستی با عنوان «طراحی ابزارهای اسلامی جهت ارائه تسهیلات قاعده‌مند توسط بانک مرکزی؛ چارچوبی جهت سیاستگذاری پولی در بازار بین‌بانکی» را به قلم حسین میسمی و حسین توکلیان منتشر کرده است. در چکیده این یادداشت می‌خوانیم:
«این تحقیق تلاش می‌کند تا موضوع سیاستگذاری پولی در چارچوب تسهیلات قاعده‌مند را مورد بررسی قرار داده و امکان استفاده از آن در بازار بین‌بانکی کشور را مورد بحث قرار دهد. یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که با توجه به اینکه شیوه‌های قرض‌دهی و قرض‌گیری در الگوی متعارف تسهیلات قاعده‌مند بر اساس عقد قرض همراه با بهره سامان یافته‌اند، در چارچوب اسلامی قابلیّت استفاده ندارند. اما می‌توان با استفاده از ظرفیت فقه اسلامی، انواعی از شیوه‌های جایگزین را جهت اجرای عملیات مذکور طراحی نمود. در این تحقیق به برخی از این ابزارها اشاره شده و توصیه‌های سیاستی کاربردی جهت اجرای آن‌ها توسط بانک مرکزی پیشنهاد می‌گردد».
علاقمندان می‌توانند این یادداشت سیاستی را از این نشانی دریافت نمایند.
 منبع: پژوهشکده پولی و بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics