قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توصیه‌‌های مراجع به فرمانده سپاس قدس
توصیه‌‌های مراجع به فرمانده سپاس قدس

گزارش؛

توصیه‌‌های مراجع به فرمانده سپاس قدس

سردار قاآنی با سفر به قم به دیدار مراجع عظام تقلید رفت و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این سپاه ارائه کرد. وی در این سفر با شماری از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی، در سفری یک‌روزه به شهر ‌قم با حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی، دیدار و گفت و گو کرد و گزارشی از آخرین تحولات منطقه و وضعیت محور مقاومت را ارائه داد که خلاصه‌ای از بیانات و توصیه‌های مراجع عظام را در ادامه‌ می‌خوانید.

حفظ و تقویت روحیۀ اعتقادی و ایمانی مجاهدان ضروری است

آیت‌الله مکارم شیرازی، با گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهید سلیمانی، او را مجاهدی مخلص دانست و گفت: شهید سلیمانی از روحیۀ مذهبی بسیار قوی برخوردار بود. جلسه‌ای پیش من آمد و پارچه‌ای آورد و گفت: این شهادت چهل مؤمن است،‌ می‌خواهم آن را در کفنم بگذارم. شما هم شهادت بدهید. مشاهده کردم که این مرد که با آن عظمت در میدان جنگ ظاهر‌ می‌شود، به فکر آینده‌اش هم است. همین اعتقادات مخلصانه بود که او را قوی‌ می‌کرد.

امروز جبهۀ مقاومت از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و پیشرفت‌‌های قابل توجهی داشته و امیدوار به آینده است. مجاهدان در سایۀ جهاد هم دشمن را خوار کردند و هم در پیشگاه خدا عزیز شدند.

شرط اساسی پیروزی و پیشرفت حفظ اتحاد و وحدت است. شکست اسرائیل و دشمنان جبهۀ مقاومت، در حقیقت شکست آمریکاست، چرا که آمریکا به آن‌‌ها دلخوش است و وقتی عقب نشینی آنها را‌ می‌بیند، ناراحت‌ می‌شود.

تقویت بُعد مذهبی از برکات پیروزی است و حفظ و تقویت روحیۀ اعتقادی و ایمانی مجاهدان ضروری است، در کنار کارهای تاکتیکی و آموزشی، باید روحیۀ توسل مجاهدان را افزایش دهیم که آثار معنوی و روانی فراوانی بر روحیۀ آنها دارد.

یکی از دانشمندان غربی گفته بود که مسلمانان همیشه پیروزند، زیرا در قرآن آنها آمده که یا پیروزی در جنگ و یا شهادت و بهشت در انتظار آنهاست و چنین نیرویی شکست را‌ نمی‌فهمد، بر خلاف دشمن که در هر حال شکست خورده است.

دشمنان از دین و ایمان جوانان وحشت دارند، لذا درصددند تا از طرق مختلف، ایمان جوانان ما را را تضعیف کنند. رمز پیروزی پیروی از تعلیمات اسلام است لذا باید نسل جوان که جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند، با واقعیت‌‌های زمان جنگ آشنا شوند.

باید به گونه‌ای باشید که دشمن در شما قدرت و عظمت ببیند و جرأت حمله نداشته باشد

آیت‌الله جوادی آملی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، از فعالیت‌های صورت گرفته قدردانی کرده و دعا نمود تا این فعالیت‌ها علاوه بر عطای پاداش بهشت در آخرت، پیروزی در این دنیا را نیز نصیب رزمندگان اسلام بفرماید.

کسی که دارای اسلحه هست و مسلح، در جنگ مقابل کسی که اسلحه ندارد یقینا باید پیروز باشد، اما در جنگ هشت ساله دفاع مقدس بر علیه ایران که مظلومانه مورد حمله قرار گرفت، پیروزی از آن فرزندان ایران شد چرا که سلاحی که دست ما بود و دست آنها نبود «وَ سِلاَحُهُ الْبُکَاءُ» بود!

مهمترین عامل حمله دشمن، اسلامیت ماست، چه آن جنگ هشت ساله که در ابتدای انقلاب بر ما تحمیل کردند، و چه الان که مظلومانه مورد تحریم قرار می‌گیرد، اینها با اصل دین و استقلال کشور می‌جنگند و آنچه باعث پیروزی ما در این جنگ‌ها می‌شود و خواهد شد همان «وَ سِلاَحُهُ الْبُکَاءُ» و ارتباط تنگاتنگ ما با خداست که این را باید حفظ کنیم.

این سلاح‌های معنوی را بیگانه ندارد، لذا همیشه در مقابل رزمندگان اسلام شکست خورده است.

ما عزیزانی داشتیم که در زمستان سرد کردستان، برای حفظ سنگرهای خود آنقدر مقاومت کردند و ماندند تا از سرما یخ زدند و به این شکل به شهادت رسیدند! وقتی پیکر اینها رو آوردند در مسجد اعظم قم، ما معمولا در مجلس ترحیم قرآن و فاتحه می‌خوانیم و تا آخر فرصت نشستن نیست، اما آن شب تا آخر مجلس نشستم و گریه کردم نه برای ثواب، بلکه گریه خجالت! این جوانی که تنها برای وفاداری به این نظام اینگونه به شهادت می‌رسد، اینها سرمایه‌های ما هستند که در جای دیگر نیست!

این سرمایه و این عظمت را چه کسی داد؟ قرآن و اهلبیت (علیهم السلام) این سرمایه‌ها را دادند، اینکه در قرآن می‌فرماید: ﴿وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ﴾؛ خیال نکنید ونگویید که اینها مرده اند، اینها زنده‌اند و نه تنها زنده‌اند که به فکر دیگران نیز هستند ﴿وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم﴾؛ اینها به خدا عرض می‌کنند این کسانی که راهی ما هستند، کمکشان کن!، شهداء نه تنها زنده‌اند که به فکر آیندگان نیز هستند! قرآن و اهلبیت در مقام شهداء اینگونه می‌گویند، و ما باید این سرمایه عظیم معنوی را حفظ کنیم!

باید به گونه‌ای باشید که دشمن در شما قدرت و عظمت ببیند و جرأت حمله نداشته باشد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ﴿قَاتِلُوا الَّذِینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَهً﴾؛ باید به گونه‌ای باشید و دستتان پر باشد که دیگران از شما بترسند و سراغ شما نیایند.

دشمنان اسلام و انقلاب هرگز از دسیسه و تجاوز دست بر نخواهند داشت

آیت‌الله نوری همدانی، با گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و تجلیل از ایثارگری‌‌های جبهه مقاومت یادآور شد: روحیه  شهادت طلبی یکی از ویژگی‌‌های امامان معصوم (علیه‌السلام) است که در جایی جایی سخنانشان از خداوند درخواست شهادت داشته‌اند و این روحیه شهادت طلبی امروز یکی از عوامل مهم در پیروزی بر دشمنان است.

جهاد در راه خدا یکی از عوامل مهم در حفظ ارزش‌‌‌های الهی است؛ رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله همواره مسلمانان را به مبارزه با دشمنان دعوت و تنها راه غلبه بر دشمنان و حفظ ارزش‌‌های دینی را وجود همین روحیه بیان و فرمودند:« الْخَیْرُ کُلُّهُ فِی اَلسَّیْفِ وَ تَحْتَ ظِلِّ اَلسَّیْفِ وَ لاَ یُقِیمُ اَلنَّاسَ إِلاَّ اَلسَّیْفُ وَ اَلسُّیُوفُ مَقَالِیدُ اَلْجَنَّهِ وَ اَلنَّارِ‏»؛ همه خوبی‌ها در جهاد و در زیر سایه جهاد است و مردم جز به وسیله جهاد استوار نشوند و جهاد کلید بهشت و جهنم است.

کسانی که پرچم‌دار دفاع از اسلام و شرکت در جبهه مقاومت دارند باید چند ویژگی مهم داشته باشند: نخست اهل بصیرت باشند و حق و باطل را بخوبی بشناسند و توانایی تشخیص حیله و نقشه‌‌های دشمن را داشته باشند و دیگر اینکه اهل صبر و در مقابل مشکلات و سختی‌‌ها صبور باشند.

هوشیاری و بیداری نسبت به نقشه‌‌های دشمنان بسیار مهم است. امیر مومنان (علیه السلام) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: نباید در مقابل دشمن منفعل و بی‌تفاوت بود، لذا دشمنان اسلام و انقلاب هرگز از دسیسه و تجاوز دست بر نخواهند داشت.

همانطوری همه‌ می‌دانند تاسیس اسرائیل برای فتنه انگیزی و ایجاد جنگ و اختلاف در میان کشورهای اسلامی است و تا این رژیم غاصب نابود نشود کشورهای اسلامی روی آرامش نخواهند دید از این رو ما باید همواره در مقابل تهدیدات آنها آماده و بیدار باشیم و جبهه مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

در ابتدای این دیدارها، سردار قاآنی گزارشی از عملکرد و فعالیت‌‌های سپاه قدس و تحولات منطقه و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics