قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / توصیه‌های مهم مراجع به رئیس جمهور
توصیه‌های مهم مراجع به رئیس جمهور

گزارش؛

توصیه‌های مهم مراجع به رئیس جمهور

مراجع ضمن تشکر از تلاش‌های دولت در ابعاد مختلف داخلی و خارجی، بر ضرورت تثبیت نرخ ارز، قیمت مسکن، کاهش تورم و رسیدگی به افراد کم‌برخوردار و مسئله حجاب تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در صدر هیاتی با سفر به شهر مقدس قم، با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این دیدارها، ۳ تن از مراجع تقلید حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و جعفر سبحانی از عملکرد دولت سیزدهم در راستای بهبود اوضاع و مشکلات کشور قدردانی کردند و توصیه‌های مهمی را بهمراه‌ داشتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی:

ایجاد امید در جامعه را سبب پیشرفت است، اینکه شما در تمام مسائل، با امید و اتکال به خداوند صحبت می‌کنید، نکتۀ ارزنده‌ای است.

امروز تورم و معیشت از دغدغه‌های اصلی مردم است، مردم می‌خواهند آثار فعالیت‌های دولت را در سفره شان ببینند. قیمت‌های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی‌انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی است که باید وابستگی قیمت‌ها به دلار را از بین برد و هر چه اتکاء به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می‌شود.

مکارم شیرازی + رئیسی

مسئلۀ قیمت مسکن و اجاره بهای آن به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چند برابری پیدا کرده است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد. دولت باید به وعده‌ای که در زمینۀ ساخت مسکن داده، عمل کند که اگر این وعده‌ها به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حوزۀ مسکن حل خواهد شد.

در مسئلۀ حجاب هم باید آنچه مربوط به فرهنگ اسلام است، در کشور رعایت شود. با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور، مردم پایبند به دین، اصل نظام و کشور هستند لذا باید در جهت حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی آنان تلاش و کوشش نمود.

آیت‌الله نوری همدانی:

ما از زحمات شما و مجموعه دولت تشکر می‌کنیم و از شما درخواست داریم که توجه بیشتری به وضع معیشت مردم شود خصوصاً موضوع ارزش پول ملی را دنبال کنید.

ما در جریان تلاش‌ شبانه روزی شما هستیم از جمله مسافرت به استان‌ها و دیدار از نزدیک با مردم و گوش کردن مشکلات آنها از مزایای دولت است‌ که باید ادامه‌ پیدا کند و در این مدت هم خدماتی صورت گرفته است و جای تقدیر دارد. اما باید توجه داشت طبق سفارش حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) اصل رضایت مردم است الآن مشکلات معیشتی مردم را آزار می‌دهد که دولت باید این موضوع را حل نماید.

نوری همدانی + رئیسی

ریش کن کردن فقر و جهل و تبعیض از وظایف مسئولین است، لذا توجه بیشتر دولت به اقشار ضعیف و کم  درآمد و رفع تبعیض در کشور نسبت به مقابله با مشکلات اقتصادی و بالا بردن ارزش پول ملی کشور از مسئله‌های مهمی است که باید پیگیری شود. واقعا کاهش‌ ارزش پول‌ ملی را نگران کننده است و باید این موضوع حل شود.

سیاه نمایی اقدامات انجام شده و ناامید کردن مردم را از راهبردهای دشمن است، نباید نسبت به اقدامات آنجام شده سیاه نمایی کرد و مردم را از انقلاب ناامید نمود امروز دشمنان ما تمام سعی شان نا امید کردن ملت است‌، لذا تبیین اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی اهمیت بالایی دارد.

آیت‌الله سبحانی:

خدمات و زحمات دولت و اهتمام ویژه رئیس جمهور نسبت به مسائل فرهنگی و مقوله عفاف و حجاب جای تشکر داد و ان‌شاءالله این مسئله عملی بشود.

از ارزش‌های دینی در بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه ادارات و مراکز و موسسات دولتی صیانت شود و خداوند متعال شما را موفق و موید بدارد.

سبحانی + رئیسی

همچنین، کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه بخش خصوصی در فعالیتهای اقتصادی از جمله مواردی است که باید پیگیری شود.

تلاش دولت در دو سال گذشته اهتمام داشتن به دغدغه‌های علما و مراجع بوده است

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ابتدای این دیدارها با بیان ایتکه تلاش دولت در دو سال گذشته اهتمام داشتن به دغدغه‌های علما و مراجع بوده است، با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت طی دو سال گذشته چون: همترازی منابع و مصارف دولت در سال اول فعالیت، شاخص‌های اقتصادی مثبت و روند کاهشی تورم، رشد اقتصادی ۴ درصدی، رشد ۶ درصدی تولید و رکوردشکنی تجارت خارجی ۵۳ میلیارد دلاری با توسعه روابط با کشورهای منطقه، بازگشت بیش از ۵۰۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل به مدار، پوشش بیمه‌ای رایگان دهک‌های پایین جامعه، رایگان شدن هزینه آب و برق مصرفی اقشار ضعیف، کاهش ناترازی در بخش برق با تمهیدات دولت، طرح دولت برای تثبیت قدرت خرید یارانه دریافتی دهک‌های پایین جامعه، سیاست خارجی متوازن، چند جانبه گرایی، ارتباط با کشورهای همسایه بویژه کشورهای اسلامی با دستاورد رشد چشمگیر تجارت خارجی؛ از جمله اقدامات دولت در مسیر پیشرفت کشور دانست.

گفتنی است، رئیس جمهور امروز برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، دیدار و گفت‌وگو با مراجع  تقلید و شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد در مسجد مقدس جمکران وارد قم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics