قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جامعه اسلامی نیازمند علمایی چون امام خمینی و آیت‌الله سیستانی است
جامعه اسلامی نیازمند علمایی چون امام خمینی و آیت‌الله سیستانی است

امام جمعه نجف اشرف:

جامعه اسلامی نیازمند علمایی چون امام خمینی و آیت‌الله سیستانی است

امام جمعه نجف اشرف با  بیان این که امروز نیازمند علمایی مانند امام خمینی و آیت‌الله سیستانی هستیم که در میدان عمل باشند، تصریح کرد: امروز تنها به کسانی که فقط به مباحث تئوری و نظری صرف بپردازند نیاز نداریم -هرچند آن هم لازم است-. ما شکست خورده نیستیم؛ ما همیشه پیروز هستیم ولی باید از تجارب امم اسلامی که در مقابل دشمنان ایستاده‌اند استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اجتهاد، سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در نشست مجمع عمومی سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: عقل انسان از ادراک شخصیت پیامبر (ص) عاجز است. پیامبر (ص) کسی است که در وصف خود فرمود: “من در زمانی که آدم بین گل و آب بود نوری بودم”. “انسانی که به خداوند نزدیک شد  و «فَکاَنَ قَابَ قَوْسَینْ‌ِ أَوْ أَدْنیَ‌» است”. ما به این مسئله افتخار می‌کنیم اما باید بدانیم که نه تنها ما او را نشناخته‌ایم بلکه حتی ملائکه هم او را نشناخته‌اند.

وی با اشاره به این که پیابر (ص) در سه مرحله وظیفه خود را عملیاتی کرد، افزود: اخذ شریعت از خداوند متعال، ایجاد امت و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در این امت بزرگ اسلامی این سر مرحله بود.

امام جمعه نجف اشرف همچنین به ضرورت اعتماد به نفس بین مسلمانان تاکید و اظهار کرد: ما در تاریخ دیدیم که امام حسن(ع) جلوی یاران خود به میدان رفت تا به آنها اعتماد به نفس دهد و آنها را به هویت حقه خود بازگرداند. باید دانست که اهل بیت علیهم‌السلام چه کسانی هستند و چه جایگاهی دارند و حقیقت آنها چیست.

صدر الدین قبانچی افزود: ما امروز در حال مبارزۀ فکری هستیم اما مهم‌تر از آن مشکل اراده و اعتماد به نفس اسلامی است که در میان مسلمانان کم شده است. در حالی که آنچه موجب شد داعش را شکست دهیم، وجود اراده و اعتماد به نفس و توجه به هویت حقیقی اسلامی مان بود.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی در شمال آفریقا شکست نخورده است، گفت: بالاخره مسلمانان بیدار شدند هرچند دشمنان سعی کردند موانعی ایجاد کنند و پیروزی‌ها را به تأخیر بیاندازند.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگری از سخنان خود با  بیان این که امروز نیازمند علمایی مانند امام خمینی و آیت‌الله سیستانی هستیم که در میدان عمل باشند، تصریح کرد: امروز تنها به کسانی که فقط به مباحث تئوری و نظری صرف بپردازند نیاز نداریم -هرچند آن هم لازم است-. ما شکست خورده نیستیم؛ ما همیشه پیروز هستیم ولی باید از تجارب امم اسلامی که در مقابل دشمنان ایستاده‌اند استفاده کنیم.

قپانچی بیان کرد: اروپا، آمریکا و اسرائیل از رسوخ تفکر حسینی و بسیجی که در عراق در حشدالشعبی نمود پیدا کرده است به شدت ترسیده و گیج شده‌اند و ابراز نگرانی می‌کنند.

وی در پایان از اربعین حسینی و خدمت بزرگ مردم عراق به زوار اربعین و برگزاری نماز جماعت در روز اربعین که در طول ۵۰ کیلومتر، به عنوان یکی از نمادهای هویت اسلامی یاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics