قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جزئیات طرح جامع پنج ساله حوزه
راه‌اند ازی۳۰ کرسی جدید تدریس فقه مضاف و تخصصی در حوزه /گنجاندن ۸هزار آیه قرآن در ۲۹ متن آموزشی جدید حوزه

معاون آموزش حوزه مطرح کرد؛

جزئیات طرح جامع پنج ساله حوزه

رستم نژاد با اشاره به جزئیاتی از افق جامع پنج ساله و بیست ساله تدوین شده در حوزه گفت: هدف این است که بتوانیم به اندازه و سیاست گذاری شده افق را ببینیم تا متوجه شویم الان در کجا هستیم و در آینده باید به چه نقطه‌ای برسیم.

به گزارش شبکه اجتهاد، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌‌های علمیه، ‌با اشاره به جزئیات طرح جامع تحول پنج ساله حوزه به رسا گفت: بحث افق پنج ساله حوزه طرحی است که برای همه معاونت‌‌ها، مدیریت‌‌ها و مراکز علمی و پژوهشی را به طور دقیق برنامه ریزی‌‌ می‌کند.

وی افزود: در این طرح همه معاونت‌‌ها و مدیریت‌‌ها دیده شده است به عنوان مثال در این طرح بررسی کرده ایم که در پنج سال آینده بحث پذیرش طلبه در هر سال باید چگونه باشد؟ و ما باید در این مسیر چه گام‌‌هایی را برداریم؟ و در سال پنجم کجا باشیم؟ همین طور در مسائلی از جمله جذب اساتید، ارتقای اساتید، دانش افزایی و مسائل مربوط به متون درسی گام‌‌ها تعریف شده است.

معاون آموزش حوزه‌‌های علمیه با اشاره به هدف طرح جامع پنج ساله حوزه خاطرنشان کرد: هدف این است که بتوانیم به اندازه و سیاست گذاری شده هم افق را ببینیم تا متوجه شویم الان در کجا هستیم و در آینده باید به چه نقطه‌ای برسیم و در نهایت بررسی کنیم که آیا توانستیم افق دیده شده را برداریم یا خیر؟ و از این طریق ضعف‌‌ها و قوت‌‌های خود را پیدا خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: این طرح این جهت را‌‌ می‌دهد که ما خود را بسنجیم تا ببینیم آیا با سیاست‌‌ها و برنامه‌‌ها جلو رفته ایم و اگر کارهای ما با آن سیاست‌‌ها منطبق نیست، چه دلیلی دارد؟ تا دنبال رفع آن باشیم؛ به عنوان مثال اگر جایی را تعطیل کردیم و مؤسسه یا مرکز دیگری را راه اندازی کردیم به چه دلیلی بوده، بنابراین این طرح به ما قدرت کشف‌‌ می‌دهد و در واقع نگاهی به آینده است.

رستم نژاد با بیان این که در کنار افق پنج ساله یک نگاه بیست ساله نیز برای برنامه‌‌های حوزه تدوین شده است، گفت: این دو طرح نوعی آینده نگری دقیق است که نشان‌‌ می‌دهد در آینده در بخش‌‌های مختلف حوزه اعم از آموزش، پژوهش، تبلیغ و اخلاق باید کجا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح حتی برنامه‌‌های دقیقی برای خود مرکز مدیریت، مسائل خدماتی به طلاب، مباحث مربوط به اعزام و تبلیغ نیز دارد که باید تلاش کنیم گام به گام پیش برویم تا بتوانیم به اهداف متعالی حوزه که رهبر معظم انقلاب و بزرگان حوزه از ما انتظار دارند برسیم.

معاون آموزش حوزه‌‌های علمیه در پایان یادآور شد: این طرح پنج ساله و همچنین طرح بیست ساله حوزه یک افق بلند است که به ما نقشه راه را نشان‌‌ می‌دهد تا چشم بسته حرکت نکنیم و در مسیر تعالی حوزه در همه بخش‌‌ها توفیقات زیادی داشته باشیم و بتوانیم به اهداف عالی حوزه یعنی ارتقای دین و مکتب دست پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics