قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «جستارهای رجالی» آیت‌الله شب زنده‌دار منتشر شد

تازه‌های نشر؛

«جستارهای رجالی» آیت‌الله شب زنده‌دار منتشر شد

«کتاب کافی شریف»، «کتاب مسعده بن صدقه» و «کتاب تفسیر علی بن ابراهیم» جستارهای رجالی آیت‌الله شب زنده‌دار است که شامل مباحثی درباره راویان، کتب قدما و مبانی علم رجال می‌باشد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، ارزیابی و شناخت اعتبار روایت معصومین(علیهم‌السلام)، غالباً متوقف بر بررسی سندی آنهاست. این مهم، با تسلط بر علم رجال حاصل می‌شود که آن نیز جز به ممارست و رجوع مکرر به کتب و اقوال رجالیون به دست نمی‌آید.

برخی فقهاء بر اساس تسلطی که بر مباحث و مبانی رجالی دارند، در ضمن درس‌هایشان به بررسی اقوال رجالیون درباره میزان وثاقت راویان احادیث، کتب قدماء و مبانی ایشان می‌پردازند.

یکی از اساتیدی که در سالیان اخیر به این امر اهتمام داشته، آیت‌الله محمدمهدی شب زنده‌دار استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و از فقهای شورای نگهبان می‌باشد.

ایشان در درس خارج فقه و اصول خویش، به مناسبت، مباحث رجالی اثرگذاری را مطرح کرده و با ایراد مطالب مبسوط، روش‌مند و آموزشی زمینه‎ی رشد علمی طلاب درس خارج را در این زمینه فراهم نموده است.

بنابراین گزارش، «جستارهای رجالی» این استاد مطرح حوزه علمیه قم که شامل مباحثی درباره راویان، کتب قدما و مبانی علم رجال است، برگرفته از دروس خارج ایشان می‌باشد که به‌تازگی چاپ و منتشر شده است.

«کتاب کافی شریف(راجع به اعتبار روایات کتاب کافی)»، «کتاب مسعده بن صدقه(راجع به وثاقت جناب مسعده بن صدقه)» و «کتاب تفسیر علی بن ابراهیم(از معروف‌ترین تفاسیر شیعه در قرن سوم و چهارم هجری و از منابع مهم تفسیر روایی برای دیگر کتاب‌های تفسیری)»؛ آثاری هستند که پس از استخراج، مستند‌سازی و بازنویسی در اختیار علاقه‌مندان به این مباحث قرار گرفته است.

«جستارهای رجالی» آیت‌الله شب زنده‌دار منتشر شد

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این آثار به مدرسه فقهی آل یاسین (علیهم‌السلام) به آدرس قم، بلوار سمیه، خیابان شهیدین، پلاک ۱۴ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۷۳۳۲۸۰ تماس حاصل نمایند.

قابل ذکر است،آیت‌الله شب زنده‌دار همچنین تألیفات متعددی در فقه و اصول دارد که اهم آنها، کتاب ذبایح از مجموعه الموسوعه‌الفقهیه(۱۰جلد)، شرح بخش‌هایی از تحریرالوسیله مرحوم امام خمینی(ره)، الجامع فی الاصول و تقریرات آیات عظام مرحوم شیخ کاظم تبریزی و حاج شیخ حسین وحید خراسانی، می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics