قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جنجال حرمت جشن میلاد مسیح در میان علمای سعودی و مصری
فتواهای جنجالی علمای الازهر؛ از سلفی در حج تا حرمت قربانی در خیابان

جنجال حرمت جشن میلاد مسیح در میان علمای سعودی و مصری

علمای سعودی و مصری در پاسخ به فتواهای پیرامون تبریک میلاد مسیح(ع) و شرکت در جشن کریسمس دچار اختلاف شدید شده‎اند.

به گزارش شبکه اجتهاد، هر ساله با آغاز میلاد حضرت عیسی (ع) موضوع حرمت برگزاری جشن میلاد برای این پیامبر اولوالعزم در میان علمای اهل تسنن و سلفی رواج پیدا می‎کند.

محمد لطفی عامر از علمای سلفی تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) حرام دانست و خاطرنشان کرد: هر کس که به غیر از این حکم فتوا دهد به خدا، رسول اکرم (ص) و مسلمانان خیانت کرده و جایگاهش در عمق جهنم است.

شیخ سامح عبدالحمید از دیگر علمای سلفی مصر خریدن لباس بابا نوئل در کریسمس و شرکت در مراسم‎های مسیحی را حرام خواند و تصریح کرد: تبریک میلاد مسیح جایز ولی بر خلاف شون دینی است.

محمد العریفی از وهابیان عربستان در شبکه اجتماعی توییتر، تعامل با مسیحیان را حرام اعلام کرد و بیان داشت: در شریعت اسلامی هدیه دادن و گرفتن از مسیحیان حرام است.

یاسر برهامی از سلفی‎های اسکندریه در این رابطه اظهار داشت: تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) از حکم شرب خمر و زنا بدتر است.

دار الافتای مصر در واکنش به این فتواهای افراطی خاطرنشان کرد: هیچ دلیل در قرآن و سنت مبنی بر تحریم تبریک میلاد مسیح و تعامل با مسیحیان وجود ندارد.

عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر در این رابطه گفت: چگونه تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) حرام باشد در حالی که شیخ الازهر هر ساله با فرا رسیدن ایام کریسمس به کلیسای مصر می‎رود و این میلاد را به مسیحیان تبریک می‎گوید؟

وی افزود: سلفی‎های درپی گسترش فتنه در مصر هستند بنابراین مردم این کشور برای دریافت فتواهای صحیح باید به الازهر مراجعه کنند./ رسا

یک دیدگاه

  1. به نظرم ارزش آن را داشت که جزء برگزیده های سایت قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics