قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جهان اسلام اکوسیستم بلاکچین حلال را تقویت می‌کند/ توسعه منحصر به‌ فرد اقتصاد اسلامی در «متاورس»
جهان اسلام اکوسیستم بلاکچین حلال را تقویت می‌کند/ توسعه منحصر به‌ فرد اقتصاد اسلامی در «متاورس»

جهان اسلام اکوسیستم بلاکچین حلال را تقویت می‌کند/ توسعه منحصر به‌ فرد اقتصاد اسلامی در «متاورس»

پروژه اکوسیستم بلاکچین حلال برای ایجاد پارک‌های حلال جدید و پلتفرم‌های نوآورانه به عنوان توسعه‌دهنده راه‌حل‌های دیجیتال در حوزه تجارت اسلامی، مالی و فناوری اجرایی می‌شود.

به گزارش شبکه اجتهاد، گروه شبکه‌ای «موسسه پیش‌بینی کسب و کار» (آی بی اف نت)  اکوسیستم بلاکچین حلال را راه اندازی می‌کند.

اکوسیستم بلاکچین اساسا به یک گروه از عناصر قادر به تعامل با یکدیگر و جهان اطراف برای ایجاد یک محیط با ویژگی‌های خاص مورد نظر اشاره می‌کند. همچنین می‌توان اکوسیستم بلاکچین را به عنوان ساختار حاکمیتی مورد توافق برای یک مورد خاص تعریف کرد.

بلاک چین نوع خاصی از پایگاه داده‌ است که اطلاعات در آن ذخیره می‌شود. اما یک سری ویژگی‌های خاص، بلاکچین را از سایر پایگاه داده‌ها متمایز می‌کند. برای اضافه کردن داده جدید به بلاکچین یک سری قوانین وجود دارد. همچنین پس از اضافه شدن داده به بلاکچین و ذخیره آن، دیگر نمی‌توان آن را ویرایش یا حذف کرد.

بیت کوین رمز ارز ساخته شده توسط کدهای برنامه‌نویسی است که کاربران از سراسر دنیا در تولید آن نقش دارند و هیچ سازمان یا شخصی مسئول سیستم پرداخت آن نیست. امنیت بالا و غیرمتمرکزبودن در کنار هزینه پایین و سرعت بالا برای تراکنش‌های با ارزش بالا، اصلی‌ترین ویژگی‌های بیت کوین هستند.

در ساختار بیت کوین تکنولوژی‌ها و علوم متنوعی مانند علوم رمزنگاری و اقتصاد به کار گرفته شده‌اند اما اصلی‌ترین ایده ارائه شده در بیت کوین بلاکچین است. در پاسخ به سوال بلاک چین چیست باید اشاره کرد که بلاکچین یکی از روش‌های ارائه شده برای ایجاد «تکنولوژی دفتر کل توزیع شده» است.

بلاکچین از مجموعه‌ای از بلاک‌های اطلاعاتی شکل گرفته است که به یکدیگر متصل هستند و به این طریق زنجیره‌ای از بلاک‌ها را تشکیل می‌دهند.

گروه شبکه‌ای «موسسه پیش‌بینی کسب و کار» که قبلا یک «متاورس» منطبق با شریعت در بلاکچین ایجاد کرده بود، از توسعه‌ای که با عرضه اولیه رمز ارزهای اخیر تقویت شده است، خبر داد.

«متاورس» فرضیه‌ای از آینده اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه‌بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود.

پروژه اکوسیستم بلاکچین حلال برای ایجاد پارک‌های حلال جدید و پلتفرم‌های نوآورانه در بلاکچین با استفاده از موقعیت خود به عنوان توسعه‌دهنده اجرایی می‌شود.

هدف این شرکت استفاده از فناوری‌های بلاکچین و همه جانبه برای رسیدگی به مسائل توسعه منحصر به فرد جهان اسلام است.

پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین که توسط گروه شبکه‌ای «موسسه پیش‌بینی کسب و کار» راه‌اندازی شده‌اند تاکنون گام‌هایی را در ایجاد تحول در بخش‌های مختلف برداشته‌اند.

این ابتکار جدید هدف بلندپروازانه‌‌ای برای ایجاد یک اقتصاد اسلامی مینیاتوری بر روی بلاکچین دارد.

در راستای پروژه سه‌گانه اقتصاد حلال در بخش‌های بشردوستانه، غیرانتفاعی و انتفاعی، پلتفرم‌های گروه شبکه‌ای پیش بینی کسب و کار می‌توانند از کارهای بی‌وقفه و داوطلبانه از حفظ و احراز هویت کارهای ارزشمند مانند وقف اطمینان حاصل کنند و امکان مبادله دارایی‌های دیجیتال از طریق «ان اف تی»‌ها (توکن‌های غیر قابل تعویض )را فراهم می‌کند و در عین حال خریدهایی را با پشتوانه وثیقه‌های دیجیتالی فراهم می‌کند.

توکن‌ غیرقابل تعویض (Non-Fungible Token) که به اختصار به آن«ان اف تی» گفته می‌شود؛ نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که سند مالکیت یک اثر دیجیتال را در فضای بلاکچین صادر می‌کند.

«نتورس» ( NETVERSE ) نشان دهنده متاورس حلال گروه شبکه‌ای پیش‌بینی کسب و کار است که دنیای مجازی را برای کاوش و ارتباط با امکانات مختلف ارائه می‌دهد.

این پروژه که در اصل بر اساس پروتکل «الگورند» (یک پروتکل بلاکچینی غیرمتمرکز است که به هر کسی امکان توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و توکن را می‌دهد)  توسط عضو سنگاپوری گروه شبکه‌ای پیش بینی کسب و کار راه اندازی شده است یک حرکت استراتژیک است که هدف آن تقویت تاثیر پلتفرم‌ها و ارائه تجربیات پیشرفته به کاربران است.

انتظار می‌رود پلتفرم‌های توسعه‌یافته، تجربه‌ای را به کاربران ارائه دهند که به آنها امکان دسترسی به طیف گسترده‌تری از ویژگی‌ها و مزایا را می‌دهد.

گروه شبکه‌ای پیش بینی کسی و کار برای تقویت پلتفرم‌های خود بر روی «الگورند» دو توکن اختصاصی رمزنگاری شده به نام‌های $IBFX و $IBFN را معرفی کرده است.این توکن‌های رمزنگاری شده به‌عنوان موتورهایی عمل می‌کنند که عملکردهای پلتفرم‌ها را هدایت می‌کنند، تراکنش‌ها را تسهیل می‌کنند، مشارکت را تشویق می‌کنند و تجربه کلی کاربران را افزایش می‌دهند.

گفتنی است، در ژانویه ۲۰۲۳، این شرکت مستقر در اندونزی اولین متاورس جهان را بر روی بلاکچین «الگورند» راه اندازی کرد تا از دیجیتالی شدن در جهان اسلام پشتیبانی کند.

مقامات گروه شبکه‌ای پیش بینی کسب و کار تاکید کردند که از آن زمان بر رشد ارگانیک عضویت در شبکه IBFNex تمرکز کرده‌اند. این شبکه مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها را در بلاکچین در بخش‌هایی مانند بشردوستانه، غیرانتفاعی و انتفاعی که یک اقتصاد اسلامی مینیاتوری را تشکیل می‌دهند، ترکیب می‌کند.

IBFNex قصد داشت در «نتورس» نیز حضور داشته باشد. این گروه همچنین قصد دارد یک شورای حکومتی متشکل از دانشگاهیان، متخصصان و شریعت شناسان صنعت خدمات مالی اسلامی ایجاد کند.

موسس گروه‌‌ای بی اف نت فاش کرد که دعوت برای عضویت در شورا برای همه مردم آزاد است و هیچ حق عضویت یا هزینه برای عضویت در هیئت مدیره وجود نخواهد داشت./ شبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics