قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / جهان اسلام خود را در برابر مسئله فلسطین و آزادی قدس مسئول بداند/ حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس تقویت مظلوم و تضعیف ظالم است
توصیه‌‌های مراجع به فرمانده سپاس قدس

دعوت مراجع تقلید به شرکت در راهپیمایی روز قدس؛

جهان اسلام خود را در برابر مسئله فلسطین و آزادی قدس مسئول بداند/ حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس تقویت مظلوم و تضعیف ظالم است

مراجع عظام تقلید در بیانیه‌های جداگانه، مردم ایران و امت اسلامی را به شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، حضرات آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و جوادی آملی در بیانیه‌های جداگانه، مردم ایران و امت اسلامی را به شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند که متن این پیام‌های به شرح زیر است:

آیت‌الله مکارم شیرازی: جهان اسلام خود را در برابر مسئله فلسطین و آزادی قدس مسئول بداند

بسم الله الرحمن الرحیم؛ و اعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان میعاد مسلمانان و آزادی خواهان جهان در دفاع از حقوق پایمال شده مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قلمرو سرزمین‌های اسلامی است. مسجد الاقصی محل معراج پیامبر اکرم (ص) و قبله‌گاه نخست مسلمانان بیش از شصت سال است که غصب شده و مدعیان حقوق بشر و دموکراسی بر جنایات هر روزه رژیم صهیونیستی چشم بسته و نظاره گرند. اما آنچه اهمیت دارد این است که جهان اسلام خود را در برابر این مسأله مسئول بداند و رهبران و متولیان امور نسبت به آزادی قدس و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین بی‌تفاوت نباشند و با اطمینان به وعده نصرت الهی تا آزادی سرزمین‌های اشغالی و مسجد الاقصی که إن‌شاءالله دور نخواهد بود از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و یکایک مسلمانان جهان با پاسداشت روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در این حرکت عظیم سهیم باشند چرا که قرآن کریم می‌فرماید: ألا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ.

آیت‌الله نوری همدانی: راهپیمایی روز قدس امسال حساس‌تر از سالهای گذشته است

«امسال روز قدس، از هر سال حساس‌تر به نظر می‌رسد و بایستی مسلمانان جهان باشکوه‌تر، با قدرت بیشتر و با وحدت و اجتماع بیشتر شرکت کنند. باید بدانیم صلحی که دشمنان اسلام از آن دم می‌زند سرابی بیش نیست.

از طرفی مسلمانان می‌دانند که اسرائیل هم حرکات مذبوحانه انجام می‌دهد، هم از لحاظ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی بسیار بسیار ضعیف شده است. از این جهت لازم است که مسلمانان جهان برای اعلان اینکه سقوط اسرائیل نزدیک است و حرکات مذبوحانه بیجا انجام می‌دهد، باشکوه و عظمت در روز قدس شرکت کنند و نفرت خود را از آمریکا سرکرده استکبار و ایادی استکبار که طرفدار صهیونیست‌ها می‌باشند نشان دهند و مطمئن باشند که اسرائیل روزهای آخر را می‌گذراند و نفس‌های آخر را می‌کشد امروز بر مسلمانان لازم است به هر کیفیتی برای نابودی صهیونیست تلاش کنند، تردیدی نداریم به حول قوه الهی وعده پروردگار متعال محقق خواهدشد لذا باید با قدرت خود به میدان بیائیم و عظمت و قدرت مسلمانان را به تمام جهان نشان دهیم.

از آن روز که امام فرمودند اسرائیل غده سرطانی است، مسلمانان با قدرت جلو آمدند و قدرت خود را نشان دادند و امسال فکر می‌کنیم سال سقوط اسرائیل این غده سرطانی است. انشاء الله و تعالی

آیت‌الله سبحانی: مسلمانان جهان همگان به کمک مظلومان فلسطینی برخیزند

بسم الله الرحمن الرحیم؛ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از طرف حضرت امام (قدس سره) روز قدس نامگذاری شده است و هدف از این نامگذاری این است که مسلمانان جهان همگان به کمک مظلومان فلسطینی برخیزند و نابودی نظام غاصب صهیونیسم را از خداوند متعال درخواست کنند.

از هموطنان عزیز روزه دار درخواست می‌شود با دیگر کشورهای اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند و وحدت جامعه اسلامی در آزادی قدس به منصه ظهور برسانند.

آیت‌الله جوادی آملی: حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس تقویت مظلوم و تضعیف ظالم است

روز قدس و راهپیمایی روز قدس از سنت‌های حسنه امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) است که بر همه ما لازم است شرکت کنیم!

روز قدس تنها برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست، بلکه روز قدس قداستی دارد به طول و عرض جهان اسلام، اوّلین مسئله مسلمین در بیش از نیم قرن اخیر جریان فلسطین بود.

در این روز ما از جامعه جهانی بخواهیم هم به فکر آزادی و قداست و استقلال کشورها باشند و هم دست استکبار و صهیونیسم را باز نگذارند تا آن تجربه تلخ جنگ جهانی اوّل و دوم که هنوز در ذائقه بشریت هست، تکرار نشود! کشورها با کشتن به آزادی نمی رسند! بشریت با خونریزی و کشتن به آزادی نمی‌رسد! هرگز کشتن و کشتار بشر را متمدّن نمی‌کند.

حضور همگان در این راهپیمایی هم تقویت مظلوم است و هم تضعیف ظالم؛ امیدواریم همگان در این آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که پیام امام راحل را احیا می‌کنند، در راهپیمایی شرکت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics