قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حادثه حرم رضوی، نمادی دیگر از مظلومیت روحانیت شیعه/ علی نصیری
حادثه حرم رضوی، نمادی دیگر از مظلومیت روحانیت شیعه/ علی نصیری

یادداشت؛

حادثه حرم رضوی، نمادی دیگر از مظلومیت روحانیت شیعه/ علی نصیری

شبکه اجتهاد: خبر شهادت و مضروب شدن سه تن از فاضلان حوزه آن هم با زبان روزه و در حرم نورانی رضوی (ع) موجی از تأثر و تالم را در میان دبن داران برانگیخت.

صحنه در خون غلتیدن شهیدی در صحن رضوی و زخمی شدن دو عزیز دیگر دل هر انسان آزاده‌ای را متاثر می‌سازد تا چه رسد به دل مؤمن دل داده به اهل‌بیت (ع)!

همه شواهد کافی دلالت دارند که فرد ضارب تکفیری است. خدایش لعنت کند و در عذاب ابدی جاودانه سازد!

اما باید پرسید چرا اگر کسی که با مکتب اهل‌بیت (ع) دشمنی دارد، به سراغ اهالی حوزه می‌رود؟!

چرا کسی که با اسلام و خدا و پیامبر عداوت دارد، فاضلان و طلاب حوزه را هدف می‌گیرد؟!

چرا کسی که به هر دلیل از سوء مدیریت‌های خرد و کلان کشور دل پری دارد، به سراغ مبلغان دینی می‌آید؟!

چرا اهالی حوزه تا این حد و اندازه در سیبل همه حملات و هجمه‌های جهل و عناد قرار گرفته و می‌گیرند؟!

آیا این امر حکایت از آن ندارد که دشمنان به درستی دریافته‌اند که محکم‌ترین سنگربانان دین در حوزه تربیت می‌یایند و سخت‌ترین سد در برابر اندیشه‌های پر آسیب آنان در مدرسه قال الباقر و قال الصادق (ع) سامان می‌یابد؟!

همین حوادث به خوبی نشان می‌دهند که جامعه دین‌دار باید باور کنند که حوزه و حوزویان بسان مرزداران پر غیرت و حمیت دمی از دفاع از سنگرهای اعتقادی و اخلاقی مردم نمی‌آسایند و باید قدرشناس زحمات و خدمات آنان باشند.

از سویی دیگر مظلومیت کامل حوزویان در صحنه‌هایی از این دست که به صورت مکرر در گوشه و کنار کشور خودنمایی کرده و می‌کند، از هر جهت هویدا است.

لباس روحانیت نشان سلوک بی‌حاجب و حجاب حوزویان در میان مردم و به هدف تبلیغ مستمر دین خودنمایی می‌کند که خود بستر لازم رای شهود چنین رخدادهای تلخ را فراهم می‌آورد.

باید برای حفظ و حراست از روحانیت مظلوم فکری اندیشید.

آن چه صحنه تلخ مجروحیت و شهادت مبلغان روزه دار دینی را به شیرینی سوق داد، هجوم جانانه مردم و زائران حرم رضوی به سمت قاتل و محاصره کامل او بود که نشان می‌دهد مردم بدون ایماء و اشاره در وقت لازم خوب می‌دانند که روحانیت آرمانی جز دفاع از ارزش‌های دینی در سر نمی‌پرورانند و دفاع از آنان دفاع از دین و ارزش‌های دینی است. آفرین بر این همه غیرت و حمیت!

گذشته از همه این تحلیل‌ها و تفسیرها باید یک نکته را مطمح نظر داشت و آن این که شهادت برای عالمان دین افتخاری است بی‌بدیل که هماره در عشق آن می‌سوزند و به نیکی می‌دانند که آن آرزوی همه انبیاء و اوصیای الهی بوده و هست.

روح شهید این حادثه حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی با سالار شهیدان محشور و لباس عافیت بر تن مصدومان این رخداد مستمر و مستدام باد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics