قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / «حجیت خبر واحد» تقریری از درس خارج آیت‌الله سیستانی
حجیت خبر واحد

«حجیت خبر واحد» تقریری از درس خارج آیت‌الله سیستانی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ربانی از اساتید و فضلای حوزه علمیه، تقریر بحث «حجیت خبر واحد» درس آیت‌الله سیستانی را به رشته تحریر در آورده است.

شبکه اجتهاد: یکی از شیوه‌های تألیف در حوزه‌های علمیه، تقریر نویسی است که از سویی موجب یادگیری بهتر و ماندگارتر مقرّر و پیشرفت قدرت استنباط او می‌شود و از سوی دیگر، برای محققان بعدی این امکان را فراهم می‌آورد که آخرین آرای مطرح شده در آن زمینه را بشناسند و بررسی و نقد کنند. همچنین از فراموش شدن آرای صاحب نظران، پس از درگذشت آنان، جلوگیری می‌کند. ازاین رو، مجموعه‌های تقریری گنجینه‌ای بزرگ برای حوزه‌ها و راهی مطمئن برای آشنایی با نظریات گوناگون در مباحث علمی است.

«حجیت خبر واحد» یکی از بحث‌های علمی کاربردی مهم در حوزه استنباط احکام دین است که آیت‌الله سیدعلی حسینی سیستانی به تدریس آن پرداخته است و نیز تقریر ارزشمند آن به همت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ربانی از اساتید و فضلای حوزه علمیه به رشته تحریر در آمده است.

«شبکه اجتهاد» یادآوری می‌کند، دوره تقریر درس فقه و اصول آیت‌الله سیستانی از سوی دارالنشر بیروت به‌تازگی چاپ و منتشر شده است. شاگردان ایشان پس از گردآوری این مجموعه درصدد انتشار آن به صورت کتاب نبودند، اما دارالنشر بیروت این دوره فقهی و اصولی را چاپ و یک نسخه از آن را به این مرجع تقلید ارسال کرده و دفتر آیت‌الله سیستانی از دارالنشر بیروت به دلیل چاپ این دوره تقدیر و تشکر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل تقریر «حجیت خبر واحد» و دیگر تقریرات دروس آیت‌الله سیستانی که از سوی شاگردان ایشان به رشته تحریر درآمده است را در «وب سایت تقریرات» مشاهده نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics