قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حجیت و کارآمدی در فقه و قانونگذاری
حجیت و کارآمدی در فقه و قانونگذاری

تازه‌های نشر؛

حجیت و کارآمدی در فقه و قانونگذاری

چاپ اول کتاب «حجیت و کارآمدی در فقه و قانونگذاری» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین حسنعلی علی‌اکبریان از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «حجیت و کارآمدی در فقه و قانونگذاری» به کوشش حجت‌الاسلام والمسلمین حسنعلی علی اکبریان عضو هیأت علمی گروه فلسفه فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و منتشر گردید؛ این کتاب مجموعه یک نشست علمی و سه مقاله در زمینه فقه و قانونگذاری تهیه شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جدی‌تر شدن به اجرا درآوردن احکام شریعت در صحنه جامعه، به ویژه در حوزه قانونگذاری، مسئله کارآمدی احکام شرعی و این که چه نقشی در استنباط دارد و یا در اداره حکومت و قانونگذاری چه جایگاهی دارد، و این که چه چالش‌هایی را در اجتماع به دنبال دارد، به صورت پررنگ‌تری مطرح شد.

از آنجا که این مسئله دارای سابقه شفاف و منقحی در مباحث فقهی، اصولی، و فلسفه فقهی ندارد، نیازمند افق گشایی و ادبیات‌سازی است. گروه فلسفه فقه و حقوقِ پژوهشکده فقه و حقوق، موضوع حجیت و کارآمدی را در دستور کار خود قرار داد و با برگزاری نشست، و  تدوین مقالات در این زمینه، گامی کوچک برداشته است.

«حجیت و کارآمدی در فقه و قانونگذاری» توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قطع وزیری و در ۲۵۶ صفحه و  ۱۷۰ هزار تومان به زیور طبع آراسته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics