قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حضور «شبکه اجتهاد» در نمایشگاه بین‌المللی «پژوهش و فناوری»
حضور «شبکه اجتهاد» در نمایشگاه بین‌المللی «پژوهش و فناوری»

گزارش؛

حضور «شبکه اجتهاد» در نمایشگاه بین‌المللی «پژوهش و فناوری»

«شبکه اجتهاد»، بزرگ‌ترین و جامع‌ترین پایگاه تخصصیِ فقه اسلامی که به سامان‌دهی و جریان‌سازی اطلاعات آموزشی، پژوهشی و اجتماعی «فقه و اجتهاد» به‌ویژه در حوزه‌های علمیه می‌پردازد، با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی «پژوهش و فناوری» خراسان رضوی، تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش‌های حوزه «فقه و اجتهاد» را ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی با حضور شرکت‌کنندگانی از نهادهای مختلف همچون حوزه علمیه خراسان، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، پژوهشکده‌ها، حوزه‌های پژوهشی، دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری خراسان افتتاح و برگزار شد.

امروزه چالش‌های «اطلاعاتی» و «رسانه‌ای»، هم‌دوش و گاه پیش‌تر از چالش‌های «محتوایی» و «نرم‌افزاری»، فراروی دستگاه فقاهتی تشیّع قرار گرفته است؛ لذا گذر از این موانع، با ایجاد دروازه‌های اطلاع‌رسانی وسیع و منسجم امکان می‌یابد.

پایگاه علمی و اطلاع‌رسانی «اجتهاد» در راستای رسالت و فعالیت خود با حضور در نمایشگاه «پژوهش و فناوری»، به معرفی تازه‌ترین دستاوردهای به‌روز پژوهش‌های حوزه فقه، گامی در این راه برداشته تا از انزوا و غربت تعلیمات و تحقیقات فقهی بکاهد و با ارائه و معرفی تولیدات و آثار پژوهشی نوآورانه فقه‌پژوهان، بر آگاهی و نزدیکی جامعه‌ی مخاطب بیفزاید.

در پایگاه «اجتهاد»، داده‌های روزآمدی از روند آموزشی ـ پژوهشی حوزه‌های فقهی و اجتهادی عرضه شده و گزارش مهم‌ترین اخبار و تحوّلات فقهی حوزه‌های تشیّع، در کنار اطلاعات آثار تازه کشور در این عرصه، تقدیم محققان و مخاطبان شده است.

حضور نمایشگاهی «اجتهاد» هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری، توأم با حضور مؤسسات و مراکز حوزوی، هیئت‌های اندیشه‌ورز مساله‌محور، قرارگاه‌های دانشی و همچنین مراکز مطالعات علمی تخصصی است و تا ۱۶ آذرماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد پذیرای مخاطبان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه خواهد بود.

براین اساس، غرفه «شبکه اجتهاد» و مرکز تخصصی آخوند خراسانی امروز میزبان جمعی از محققان، فضلاء، اساتید حوزه و دانشگاه و برخی از مسئولان مراکز و مؤسسات علمی-پژوهشی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان و دیگر مدیران با حضور در غرفه «اجتهاد» ضمن بازدید و گفتگو با کارشناسان و دریافت گزارش عملکرد؛ از فعالیت‌های جاری، مجلات علمی و دستاوردهای پایگاه‌های فارسی، عربی و انگلیسی اجتهاد، استقبال فراوان و برای اعتلای و اهتمام بیشتر مجموعه «شبکه اجتهاد» ابراز امیدواری نمودند و پیشنهاداتی ارائه دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics