قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حفظ سلامت زائران بارگاه رضوی اولویت اصلی آستان قدس است/ استفاده از دستگاه‌های بازرسی بدنی در حرم
حفظ سلامت زائران بارگاه رضوی اولویت اصلی آستان قدس است/ استفاده از دستگاه‌های بازرسی بدنی در حرم

حفظ سلامت زائران بارگاه رضوی اولویت اصلی آستان قدس است/ استفاده از دستگاه‌های بازرسی بدنی در حرم

تولیت آستان قدس رضوی ضمن اعلام آمادگی کامل این نهاد برای همکاری با وزارت بهداشت، خواستار اهتمام جدی این وزارتخانه به مسئله سلامت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در موضوع ویروس کرونا شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن دریافت آخرین گزارش‌ها و اطلاعات در خصوص ویروس کرونا، اظهار کرد: حفظ سلامت زائران بارگاه منور رضوی اولویت نخست آستان قدس است و بر این اساس آمادگی داریم به منظور اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات پیشگیرانه، بنا بر سیاست‌های وزارت بهداشت عمل نماییم.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی در راستای حفظ سلامت زائران موظف به همکاری با وزارت بهداشت است و از مسئولان حوزه سلامت کشور انتظار می‌رود، به سلامت زائران و مجاوران اهتمام جدی داشته باشند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از اقدامات و همکاری‌های آستان قدس رضوی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بر آمادگی بیش از پیش این وزارتخانه با آستان قدس در جهت حفظ سلامت زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی تاکید کرد.

شایان ذکر است آستان قدس رضوی از ابتدای بهمن ماه سال جاری اقدامات پیشگیرانه خود را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت حفظ سلامت زائران، کارکنان، خدمه و خادمیاران این مضجع شریف به عمل آورده است.

استفاده از دستگاه‌های بازرسی بدنی در حرم

همچنین، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی در سخنانی درباره‌ی برنامه‌های استانداری و پدافند غیرعامل برای حرم مطهر امام رضا(ع) بیان کرد: در نشستی با نماینده آستان قدس رضوی بنا شد بنر و بروشور آموزشی را با همکاری بخش تبلیغات معاونت اماکن حرم مطهر رضوی تهیه و در اختیار زائران قرار دهیم، همچنین آموزش‌هایی برای خدام نیز در نظر گرفته شده است.

نجفی در پاسخ به این موضوع که ممکن است خادمانی که در ورودی حرم مطهر رضوی مردم را بازرسی بدنی می‌کنند، به بیماری کرونا مبتلا شده و آن را به افراد زیادی انتقال دهند، بیان کرد: در این زمینه با معاون سازمان پدافند کل کشور صحبت‌هایی صورت گرفته و قائم مقام آستان قدس رضوی اطلاع دادند که دستگاه‌هایی در مبادی ورود حرم مطهر رضوی مستقر می‌شود و قرار است از طریق سازمان پدافند این همکاری میان ما و آستان قدس رضوی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics