قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حوزه علمیه قم دچار تحریم است/ اندیشه‌هایی که در حوزه‌ تولید می‌شود در دنیا ممنوع‌الانتشارند
مخالفت با شورای نگهبان مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است/ معیارهای انتخاب رئیس جمهور

آیت‌الله اراکی:

حوزه علمیه قم دچار تحریم است/ اندیشه‌هایی که در حوزه‌ تولید می‌شود در دنیا ممنوع‌الانتشارند

 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر حوزه علمیه قم دچار تحریم است، بدین معنی که اندیشه‌هایی که در آن به وجود می‌آید با ممنوعیت انتشار در اقصی نقاط جهان مواجه می‌شود و این اوج مظلومیت می‌باشد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله شیخ محسن اراکی در دومین همایش تشیع انگلیسی با محوریت بررسی پیامدهای نظری و عملی، اظهار داشت: یکی از محورهای اصلی نظام استکبار برای ایجاد تفرقه و جدایی بین مذاهب مختلف اسلامی، حمله به عوامل وحدت و انسجام بین مسلمین است که مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) و مذهب شیعه اصیل از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه پس از جنگ سخت نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی، رژیم عربستان با محوریت وهابیت شروع به ساخت و تجهیز مساجد مختلف در جهان و به ویژه اروپا کرد، افزود: یکی از اهداف اصلی از این اقدام بکارگیری امامان جماعت افراطی ضد شیعه است تا حقایق برای مسلمانان کتمان بماند.

اراکی ادامه داد: بر همین مبنا هم اکنون بسیاری از کتب شیعی از جمله نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دانشگاه‌ها و مساجد کشورهای مختلف جهان ممنوع و شیعه برای تبلیغ اندیشه‌های والای ولایی با مشکل مواجه هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حضور ۱۰ ساله خود در انگلیس و تجارب عینی از دسیسه‌ها و توطئه‌های غرب برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مذاهب اسلامی، گفت: در حالیکه آنها ادعای دموکراسی و آزادی بیان و اندیشه دارند، از درج متن پیام مقام معظم رهبری در موسم حج پرهیز کرده و هرگز حاضر نشدند آن را در روزنامه گاردین چاپ کنند که به ناچار علیرغم تلاش‌های بسیار حاضر شدند این متن را به عنوان آگهی منتشر کنند.

اراکی اضافه کرد: البته پس از چاپ متن مقام معظم رهبری به عنوان آگهی، سردبیر مربوطه به شدت مورد حمله قرار گرفت و محاکمه شد.

وی با بیان اینکه سرویس‌های جاسوسی جریان‌های حاشیه‌ای جوامع اسلامی را با هدف ایجاد افتراق و تفرقه شناسایی، معرفی و حمایت‌های مالی و سیاسی و اطلاعاتی گسترده می‌کنند، گفت: در این زمینه ماموران اطلاعاتی موساد و انگلیس در جمع برخی از تشکل‌ها و گروه‌های نفرقه افکن شیعی حاضر شده و جریان تشیع لندنی را به سمت عملکرد تشکیلاتی هدایت می‌کنند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌ بیت از تشیع انگلیسی به عنوان خطرناک ترین جریان تاریخ تشیع نام برد که استراتژی آن بر جنگ روانی مبتنی بر مذهب استوار است و جزو محورهای مهم جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

اراکی، توسعه جریان شیعه افراطی ضد سنی را از خصوصیات بارز شیعه لندنی بیان و اضافه کرد: هرچند ما نیز با اهل سنت اختلافاتی داریم اما این اختلاف عقیده هرگز به معنی دشمنی نیست، زیرا دشمن بودن به معنی کشت و کشتار و تکفیر بوده و در فقه شیعه حرام محسوب می‌شود و این در حالی است که شیعه لندنی جنگ با اهل سنت را مهمتر از مقابله با صهونیست‌ها می‌داند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اساس جنگ نرم بر ایجاد اختلاف استوار است، یادآور شد: کتمان حقایق، وحشت آفرینی، تبدیل و تحریف جزو ارکان این نوع جنگ علیه شیعه است که به شدت از سوی دشمنان اسلام ناب محمدی تعقیب می‌شود.

برجسته‌سازی نقاط اختلاف مذاهب اسلامی از ویژگی‌های بارز شیعه لندنی است

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این همایش با اشاره به سابقه طولانی پادشاهی بریتانیا در تفرقه افکنی در ممالک اسلامی، گفت: فرقه سازی و ایجاد انشعابات در ادیان و مذاهب اسامی همواره در دستور کار سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس قرار دارد.

حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم، شیعه لندنی را از محصولات دولت انگلیس برای ایجاد انحراف و انشقاق در جهان اسلام دانست و اظهار داشت: برجسته سازی نقاط اختلاف مذاهب اسلامی از ویژگی‌های بارز شیعه لندنی است.

وی ادامه داد: جریان فوق برای مقابله با جمهوری اسلامی به شدت وارد کارزار شده است، به گونه‌ای که در هفته وحدت راهپیمایی برائت از سنی‌ها برپا می‌کند تا آتش اختلاف بین مذاهب اسلامی را شعله ور کند، در حالیکه خودشان را سینه چاکان ائمه معرفی می‌کنند.

آل‌هاشم، نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام و شیعه، حمله به علما و مراجع عالی قدر شیعه در قم و القای جدایی دین از سیاست را از رویکردهای مهم تشیع انگلیسی بیان کرد.

وی فعالیت ۱۸ شبکه ماهواره‌ای تلویزیونی و سه شبکه رادیویی تحت حمایت دولت انگلیس را نمونه‌ای از حمایت‌های مستقیم نظام سلطه از جریان‌های شیعه لندنی برشمرد تا بدین طریق جاذبه‌های شیعه را تبدیل به دافعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics