قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حوزه پیشگام تولید ادبیات فقهی رسانه باشد
«فقه اکبر» توانایی ساماندهی رابطه دین و رسانه را دارد

رییس سابق دانشکده صدا و سیما تأکید کرد:

حوزه پیشگام تولید ادبیات فقهی رسانه باشد

عضو هیئت مدیره انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه گفت: اگر حوزه پیشگام تولید ادبیات فقهی رسانه نباشد این ادبیات توسط دیگران با ماهیتی متفاوت تولید خواهد شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، دکتر کمال اکبری رییس سابق دانشکده صدا و سیما در دیدار اعضای انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه با مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: اگر حوزه در موضوعات جدید جلودار نباشد و ادبیات لازم دینی را تولید نکند، این ادبیات توسط افراد غیر متخصص در عرصه دین تولید خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما با تاکید بر تولید ادبیات فقه رسانه اظهار کرد: حتی اگر متدینین غیرمتخصص نیز این ادبیات را تولید کنند به مردم آسیب وارد خواهد شد.

وی بیان کرد: تبلیغ در بعد هنری، فناوری و سازمانی و … نیازمند متخصصانی است که باید توسط حوزه تربیت شوند تا ادبیات تبلیغ دین براساس فقه شکل بگیرد و اگر حوزه ادبیان مبتنی بر نص و فقه را تولید نکند ادبیات مسلط و غالب ادبیات دیگری خواهد بود که مد نظر ما نیست.

عضو کارگروه فرهنگ و ارتباطات شورای تحول علوم انسانی، افزود: اگر اسلاف ما در زمینه علوم مختلف این اهتمام را نداشتن امروز علم دینی به دست ما نرسیده بود.

این متخصص رسانه با بیان اینکه رسانه و ارتباطات نیاز غیرقابل انکار امروز است، عنوان کرد: حوزه باید در استفاده از این ابزار و تولید ادبیات متناسب با آن پیشگام و جلودار باشد زیرا دانشگاه هرقدر هم که در این زمینه فعال باشد کار مبنایی مبتنی بر مبانی دینی نخواهد بود.

اکبری خواستار ایجاد مرکز تخصصی فقه و رسانه در حوزه شد و اظهار کرد: تربیت متخصصان رسانه و تولید ادبیات دینی در زمینه رسانه دو کارکرد مهم این مرکز می‌تواند باشد و این کار ضرورتی است که اگر امروز جامه عمل نپوشد چند سال آینده ناچار از ورود به این عرصه خواهیم بود./ ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics