قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / حکم فقهی «مفقود شدن شوهر» در کتابی بررسی شد
حکم فقهی «مفقود شدن شوهر» در کتابی بررسی شد

اثری دیگر از محمدحسن ربانی بیرجندی؛

حکم فقهی «مفقود شدن شوهر» در کتابی بررسی شد

کتاب «حکم فقهی مفقود شدن شوهر؛ شرحی بر یک مسأله تحریر الوسیله» به قلم حجت‌الاسلام ربانی بیرجندی استاد توانمند حوزه علمیه مشهد چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، کتاب «حکم فقهی مفقود شدن شوهر؛ شرحی بر یک مسأله تحریر الوسیله» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تالیف و از سوی انتشارات مؤسسه چاپ و نشر عروج چاپ و منتشر شد.

کتاب تحریر الوسیله حضرت امام اثر فقهی آن فقیه فرزانه و عالم عامل است که به هنگام تبعید در ترکیه به انجام رسیده و آن چنان استوار تألیف یافته که خود ایشان در موارد مختلفی، به این کتاب ارجاع می‌دادند.

مسائل تحریر الوسیله با توجه به جامعیت مؤلف آن و ورود به مباحث جدید و برخی از ابوابی که در کتاب‌های مشابه وجود نداشت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تحلیل و بررسی علمی و موشکافه مسائل این کتاب گرانسنگ، زمینه ورود به مباحث بسیاری را فراهم می‌سازد.

یکی از مباحثی که در این کتاب مطرح شده، مسأله مدت انتظار زنی است که شوهر او مفقود شده است. این بحث مورد توجه جدی حجت‌الاسلام ربانی بیرجندی قرار گرفته و ایشان به بررسی و تحلیل ادله فقهی و مبانی آن پرداخته است.

بنابرگزارش معالم، «حکم فقهی مفقود شدن شوهر» در ۱۶۸ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۸ هزار تومان در قطع رقعی چاپ و منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics