قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / خاندان بی‌کفایت آل‌سعود لیاقت برگزاری حجّ ابراهیمی را ندارد

خاندان بی‌کفایت آل‌سعود لیاقت برگزاری حجّ ابراهیمی را ندارد

آیت‌الله مظاهری با صدور پیامی فاجعه غمبار سرزمین منا را به خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده تسلیت گفت و تصریح کرد: خاندان بی‌کفایت آل‌سعود لیاقت برگزاری حجّ ابراهیمی را ندارد.

به گزارش شبکه اجتهاد، متن پیام به شرح زیر است: بسم الله الرّحمن الرّحیم. قال الله تعالی:«وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ خَیْرُ الرَّازِقِینَ».

سلسله حوادث تلخ و تاسّف‌بار در مراسم حجّ امسال که منجر به جان باختن جمعِ کثیری از زائران بیت‌الله‌الحرام گردیده است و به ویژه حادثۀ اسفناک و مصیبت‌بار در سرزمین مقدّس منا، بار دیگر به روشنی نشان داد که خاندان بی‌کفایت آل‌سعود لیاقت ادارۀ حرمین شریفین و برگزاری حجّ ابراهیمی را ندارد.

چگونه است که ظرفیت‌های عظیم و بی‌شمار مادّی عربستان باید صرف به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی‌پناه و مظلوم یمن و بحرین و سوریه و عراق گردد و سیاست‌های خصمانۀ آمریکا و استکبار جهانی و دشمنان اسلام با تقویت و تجهیز تکفیری‌های داعشی و سلفیِ خون ریز تأمین گردد و به جای آن مراسم عظیم کنگرۀ حج که به همه جهان اسلام و مسلمانان عالم تعلّق دارد در فضایی ناامن و پر حادثه برگزار شده و در روز عید سعید قربان، ضیوف الرّحمن، قربانی بی‌کفایتیِ وهابیون آل سعود شود؟

بی‌شک، مسئولیّت این حوادث تلخ و فجیع بر عهدۀ رژیم بی‌تدبیر سعودی است و آنان باید پاسخ این خیانت‌ها را در محضر خداوند تعالی و رسول خدا«صلی‌الله‌علیه وآله وسلّم» و همه مسلمانان بدهند.

اینجانب با عرض تسلیت و تعزیت به همۀ خاندان عزادار و مصیبت دیده از این فاجعه بزرگ، و نیز با عرض تسلیت به محضر حضرت بقیهالله‌الأعظم«ارواحنافداه» که امیر الحاجّ و صاحب عزا و مصیبت است، از خداوند سبحان، غفران بی‌پایان و رضوان خاصّه برای جان باختگان این حادثۀ تلخ و اندوه‌بار و صبر و اجر و سعادت برای بازماندگان آنان و شفا و سلامت و استقامت برای مجروحان مسئلت میکنم. و لا حَولَ وَ لا قُوّهَ الّا بِالله العَلیّ العَظیم.
حسین المظاهری ۱۱ / ذی‌الحجه‌الحرام / ۱۴۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics