قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / خلأ کمبود نشریات فقهی و اصولی در شأن حوزه نیست
خلأ کمبود نشریات فقهی و اصولی در شأن حوزه نیست

پارسانیا:

خلأ کمبود نشریات فقهی و اصولی در شأن حوزه نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت توسعه نشریات فرهنگی حوزوی تأکید کرد و گفت: کمبود نشریات فقهی و اصولی یک خلأ است و این در شأن حوزه علمیه نیست.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفتمین نشست سالانه مدیران مسؤول و سردبیران نشریات علمی حوزوی در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برگزار شد، با اشاره به عرصه داوری در نشریات گفت: در این عرصه باید در نظر داشت که یک نشریه تا زمانی که مجوز نگرفته است، نمی‌تواند قدرت جذب داشته باشد، بر این اساس باید در زمینه اعطای مجوز به نشریه کمی سرعت کار بالا رفته و روند کار نیز آسان تر شود.

وی افزود: باید در نظر داشت که الزامی است منزلت نشریات حوزوی در داوری‌ها مورد توجه قرار گیرد و کارشناسان نظرات خود را بهتر اعمال کنند.

پارسانیا به مسأله آمایش نشریات اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود نشریات فقهی و اصولی یک خلأ است و این در شأن حوزه علمیه نیست که نشریات فقهی و اصولی آن محدود باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های معاونت پژوهش درس‌ها باید پژوهش محور پیش برود، زیرا اگر زیرساخت‌های نشریات اینگونه نباشد با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه زیبنده نیست همه نشریات پژوهشی باشند، ابراز داشت: در نشریات علمی پژوهشی به نظر می‌رسد نوعی دنباله روی از نظام آموزشی دانشگاهی شده است و ما سعی کرده ایم تا جایی که ممکن است این عرصه را بومی سازی کنیم.

پارسانیا بر ضرورت توسعه نشریات فرهنگی حوزوی تأکید کرد و اظهار داشت: رسالت مهم حوزه در فضای نشریات، رسالتی فرهنگی است، بنابراین نشریات فرهنگی باید در حوزه جایگاه ویژه‌ای ‌داشته باشند و امتیازات‌شان نیز مشخص شود؛ همچنین نشریاتی باید باشد که تخصص خودشان را به زبان‌های عربی و انگلیسی ارائه دهند و این در نشریات حوزوی کم به چشم می‌خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جامعه علمی حوزوی داوری در نشریات را بر عهده دارد، یادآور شد: باید محتوای نشریات جنبه بومی حوزوی خود را حفظ کند. رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics