قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / روی خوش هنر هفتم به سبک زندگی عالمان شیعی
سینما

روی خوش هنر هفتم به سبک زندگی عالمان شیعی

فیلم «شهید» که برای اولین بار در جشنواره جهانی فیلم فجر به اکران در می‌آید، به بخش‌های جذابی از مبارزه شهید صدر علیه رژیم صدام پرداخته شده و همچنین حمایت ویژه این عالم بزرگوار از انقلاب اسلامی و مردم ایران روایت شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، فیلم سینمایی «شهید» محصول کشور عراق که به زندگی و مبارزات شهید آیت‌الله محمدباقر صدر می‌پردازد، در جشنواره جهانی فیلم فجر امسال برای اولین بار رنگ اکران به خود می‌گیرد تا به این طریق هنر هفتم در مقیاس بین‌المللی خود به بستری برای نشان دادن سبک زندگی و به ویژه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی یکی از مهم‌ترین رهبران شیعی در تاریخ معاصر تبدیل شود.

حقیقتاً این حرکت ارزشمند را باید به فال نیک گرفت که فیلم‌سازان مسلمان به این بخش مهم توجه ویژه داشته و با ابزارهای هنری به دنبال معرفی و شناساندن هر چه بهتر عالمان اسلامی و شیعی به عموم مخاطبان سینمای ایران و جهان به خصوص کشورهای اسلامی هستند.

در این فیلم به بخش‌های جذابی از مبارزه شهید صدر علیه رژیم صدام پرداخته شده و همچنین حمایت ویژه این عالم بزرگوار از انقلاب اسلامی و مردم ایران روایت شده است.

همان طور که رضا میرکریمی، دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام داشته امسال دو فیلم از کشور عراق در این آوردگاه مهم هنری و فرهنگی حضور دارند و این اتفاق آن هم برای کشوری که همچنان درگیر جنگ و ناامنی و مبارزه با تروریست‌های تکفیری است، قابل توجه می‌باشد.

از سویی حضور فیلم‌سازان عراقی و به ویژه نگاه ارزشمند آن‌ها به زندگی علما و مراجع تقلید این کشور از این حیث مهم و قابل توجه است که باعث تعمیق پیوندهای فرهنگی ایران و عراق می‌شود؛ پیوندها و تعاملاتی که خود نشانگر لزوم دست یابی به زبانی هنرمندانه برای روایت تاریخ و حفظ هویت اسلامی و ملی دو کشور است.

گذشته از این مساله، پیوند ریشه‌دار خاندان صدر با شیعیان ایران و لبنان و نشان دادن بخش‌هایی از آن از طریق هنر هفتم از دیگر الزاماتی است که به نظر می‌رسد در گذشته چندان مورد توجه و التفات نبوده و اینک جای بسی خرسندی است که هر چند شاید دیر، اما بالاخره محقق شده است.

این روند مبارک برای این که تأثیرات میان مدت و درازمدت خود را بر جای بگذارد باید همچنان ادامه یابد و هنرمندان و فیلم‌سازان ایرانی و غیرایرانی به این وجه مهم در دنیای کنونی، عنایت بیش از پیشی داشته باشند که خود صدالبته نیازمند حمایت مسئولان و دست‌اندرکاران سینماست.

گفتنی است نویسنده و کارگردان فیلم شهید، عبدالعلیم طاهر است و خود او به همراه عبدالرحمن النصری کار تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته‌اند. آن طور که دست‌اندرکاران جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرده‌اند قرار است این فیلم عراقی در بخش «جلوه گاه شرق» به روی پرده برود.

لازم به ذکر است سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری در پردیس سینمایی چارسو تهران برگزار می‌شود. / حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics