قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دانشنامه شهید سید محمدباقر صدر(۲) عرضه شد
دانشنامه شهید سید محمدباقر صدر(2) عرضه شد

معرفی نرم افزار؛

دانشنامه شهید سید محمدباقر صدر(۲) عرضه شد

نسخه دوم از نرم افزار ارزشمند دانشنامه امام شهید سید محمدباقر صدر که چندی پیش با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) و پژوهشگاه علمی تخصصی شهید صدر تهیه و تولید شده بود از هم‌اینک در دسترس علاقه‌مندان و پژوهشگران علوم اسلامی قرار دارد.

به گزارش شبکه اجتهاد،  ۸۹ عنوان کتاب در ۱۹۱ جلد از آثار سید محمدباقر صدر و دیگر منابع مرتبط با آثار ایشان، به صورت متنی و تصویری محتوای علمی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.

بحث‌های قرآنی، اصول فقه، تاریخ تحلیلی، تراجم، فقه استدلالی، فقه اقتصادی، فقه فتوایی، کلام، اندیشه اسلامی، فلسفه و منطق از جمله موضوعاتی است که در این نرم افزار به آن پرداخته شده است.

همچنین در نسخه دوم از نرم افزار دانشنامه امام شهید سید محمدباقر صدر، ده‌ها قطعه صوت مرتبط با ایشان در موضوع: اصول فقه، فقه، تفسیر، اهل‌بیت علیهم‌السلام و معارف اسلامی، به همراه فیلم و تصویر نیز در اختیار کاربر قرار داده شده است.

فلسفتنا، اقتصادنا، الحلقه الأولی، الحلقه الثانیه، الحلقه الثالثه، مباحث الأصول، حقائق المجتمع، عبادتنا، مصیر الأمم، عناصر المجتمع، إجتماعنا، الاقتصاد الاسلامی، اقتصاد ما، بارقه‌ها، فلسفه‌ما، سنت‌های تاریخ در قرآن و … از جمله کتاب‌هایی است که این نرم افزار در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: جستجو به روش‌‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌‌های برنامه، قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت ‌نامه و نیز امکان یادداشت برداری از جمله قابلیت‌های پژوهشی این نرم افزار می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه نرم‌افزار به صفحه ذیر مراجعه نمایید: www.noorsoft.org/node/15357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics