قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / درآمدی بر شناخت مکاتب کهن حدیثی امامیه
درآمدی بر شناخت مکاتب کهن حدیثی امامیه

تازه‌‌های نشر؛

درآمدی بر شناخت مکاتب کهن حدیثی امامیه

کتاب «درآمدی بر شناخت مکاتب کهن حدیثی امامیه» تالیف محمدکاظم رحمتی از سوی انتشارات نگارستان اندیشه به تازگی منتشر شده است.

به گزارش شبکه اجتهاد، در تحقیقات فراوان انجام شده در تاریخ حدیث امامیه، تا به حال توجه چندانی برای شناخت مکاتب و جریان‌های مختلف حدیثی و ارایه شیوه‌‌هایی برای شناخت اصول و قواعد مورد قبول حدیثی آنها و چگونگی تعامل آنها با یکدیگر خاصه جریان‌‌های مهمی چون فطحیه و واقفه انجام نشده است.

به واقع شناخت مکاتب مختلف و جریان‌‌های اصلی حدیث در ادوار کهن گرچه در بادی امر، با مشکل نبود منابع، روبرو هست و پژوهشگر برای شناخت مکاتب باید به تحلیل میان سطور منابع فهرستی و حدیثی بپردازد.

نوشتار اصلی تمرکز بر حلقه‌‌های مختلف و در جریان اصلی حدیثی شیعه در قم دارد؛ حلقه علی بن ابراهیم بن‌‌هاشم کوفی و حلقه سعدبن عبدالله اشعری و عبدالله بن جعفر حمیری. اهمیت و توجه به تفاوتهای مشربهای حدیثی دو طیف اخیر و چگونگی تعامل آنها با میراث حدیثی بسیار مهم است.

یادۀوری می‌شود، کتاب «درآمدی بر شناخت مکاتب کهن حدیثی امامیه» تالیف محمدکاظم رحمتی استادیار بنیاد دایره‌المعارف اسلامی از سوی انتشارات نگارستان اندیشه در ۱۴۸ صفحه به قیمت ۱۵۰۰۰۰ریال منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics