قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / درسنامه «فقه الحدیث» منتشر شد
فقه الحدیث

درسنامه «فقه الحدیث» منتشر شد

جایگاه فقه الحدیث، ضرورت فقه الحدیث، فایده و کاربرد فقه الحدیث، سیر اجمالی و پیش نیازهای فهم، فهم مفردات، فهم ترکیبات، اسباب ورود حدیث، تشکیل خانواده حدیث و بهره‌گیری از دستاوردهای بشری از جمله عناوین بخش‌های این کتاب است.

به گزارش شبکه اجتهاد، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا با اشاره به چاپ جدید درسنامه فقه الحدیث به خبرنگار فارس گفت: این کتاب گام کوچکی در درک و فهم حدیث است. فهم حدیث و درک مقصود گویندگان پاک نهاد آن، در کنار درک و عمل به قرآن نیاز همیشگی زندگی دینی و رهجویی به مسیر سعادت بشر بوده است.

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث با بیان اینکه فهم حدیث مانند تفسیر قرآن، قرن‌ها در حوزه‌های دینی سابقه داشته است، گفت: هر چند بر خواندن مکرر و مستمر متون روایی تاکید شده، ولی هیچگاه تهی از روش‌هایی برای منظم کردن این اقدامات نبوده است.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: کوشش به انجام رسیده در کتاب کنونی، گام کوچکی در پیدا کردن این روش‌ها و استخراج آنها از دل شرح‌ها و حاشیه‌های کوچک و بزرگ عالمان دینی است.

مدیرعامل انتشارات دارالحدیث عنوان کرد: این نوشته مسیر فهم حدیث از آغازین مرحله تا واپسین گام آن را نشان می‌دهد ولی به هیچ روی کسی را از خواندن همواره حدیث بی‌نیاز نمی‌کند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف کتاب گفت: تعریف فقه الحدیث، جایگاه فقه الحدیث، ضرورت فقه الحدیث، فایده و کاربرد فقه الحدیث، سیر اجمالی و پیش نیازهای فهم، فهم مفردات، فهم ترکیبات، اسباب ورود حدیث، تشکیل خانواده حدیث و بهره‌گیری از دستاوردهای بشری از جمله عناوین بخش‌های این کتاب است.

درسنامه فقه الحدیث توسط عبدالهادی مسعودی دانشیار دانشگاه قرآن و حدیث در ۲۵۵ صفحه تالیف شده و با قیمت ۱۱ هزار تومان و شمارگان ۵۰۰ نسخه روانه بازار نشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics