قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / در دروس خارج حوزه به بحث امربه‌معروف توجه ویژه‌ای شود
ساماندهی دروس خارج موجب رشد است/ لازمه ورود به دروس خارج تخصصی، بنیه علمی قوی است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

در دروس خارج حوزه به بحث امربه‌معروف توجه ویژه‌ای شود

آیت‌الله رضازاده استاد مطرح دروس خارج حوزه علمیه مشهد پیشنهاد کرد: بخشی از بحث‌ها در دروس خارج به تدریس امر به‌ معروف و نهی از منکر، به‌صورت ویژه اختصاص یابد.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله رجبعلی رضازاده، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در دیدار با هیئت برگزار کننده همایش امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: باید بخشی از بحث‌ها در درس‌های خارج حوزه به تدریس امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان رشته تخصصی خارج اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه و منابر کمتر به بحث امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخته می‌شود و از آنجا که مردم به روحانیان اعتماد دارند، می‌بایست برای فرهنگ‌سازی آن، به مسئله امربه‌معروف بیشتر پرداخته شود.

 عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به نیکو شمردن امربه‌معروف و نهی از منکر حتی در دیدگاه غیرمسلمانان، به موانع امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: باید این نگاه که برخی با وجود ارزیابی مثبت امربه‌معروف و نهی از منکر، نگران توهین احتمالی هستند، برطرف شود.

آیت‌الله رضازاده اضافه کرد: از یک سو، باید این امر در جامعه نهادینه شود که اگر به مسلمان توهین شود، درجات معنوی او افزایش می‌یابد و از سوی دیگر، این کار، زکات آبرو یعنی دعوت به کار خیر است.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان به مانع دوم امربه‌معروف و نهی ز منکر در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: اگر یک مسئول در موسسه‌ای امربه‌معروف را رعایت کند، کارکنان هم رعایت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه هرکسی در هرجایی باید نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت داشته باشند، ابراز کرد: در میان روایات و توصیه‌های ائمه اطهار (ع) برای کسی که در زمینه توسعه اوامر ایشان تلاش می‌کند، دعا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics