قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دست‌های خبیثی، سعی کردند نوجوانان را به روزه‌خواری بکشانند
رهبری

رهبر انقلاب:

دست‌های خبیثی، سعی کردند نوجوانان را به روزه‌خواری بکشانند

رهبر انقلاب، با بیان اینکه دست‌های خبیثی، سعی کردند نوجوان‌های ما را به روزه‌خواری بکشانند و بحمدالله موفّق نشدند و موفّق هم نخواهند شد، اظهارکردند: مسئولان کشور و آحاد مردم، توجّه کنند که دشمنان مغرض و خبیث، تا کجاها فکر کرده‌اند و به چه‌چیزها فکر کرده‌اند؛ برای اینکه نسل روبه‌بالندگی کشور را از دین دور کنند، می‌نشینند برنامه‌ریزی می‌کنند، نقشه‌کشی می‌کنند که نوجوان‌ها را به روزه‌خواری بکشانند.

به گزارش شبکه اجتهاد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌ صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در بخشی از سخنان خود بیان داشتند: حضور مردم در روز قدس معنایش این است که اگر بعضی دُوَل مسلمان نسبت به این مساله خیانت می‌کنند و برخی ملت‌ها از آن خبر ندارد، ملت ایران با حضور خود و با فریاد خود، حاضر است در مقابل همه‌ی دشمنان بِایستد و مسئله‌ی فلسطین را زنده کند.

مبارزه‌ی برای آزادی فلسطین یک مبارزه‌ی اسلامی است

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: تلاش دشمنان برای به فراموشی سپردن مسئله‌ی فلسطین است. می‌خواهند دنیای اسلام را درگیر مسائل داخلی خودشان بکنند که مسئله‌ی فلسطین را فراموش کنند و فرصتی برای رژیم صهیونیستی به وجود بیاید تا آن اهداف خباثت‌آمیز خودش را دنبال کند. ما باید بدانیم مبارزه‌ی برای آزادی فلسطین یک مبارزه‌ی اسلامی است، یک مبارزه‌ی همگانی است، یک مبارزه‌ی عربیِ صِرف نیست؛ این وظیفه‌ی مسلمان‌ها است که در همه جای دنیا، به هر شکلی که می‌توانند، این مبارزه را، این فریاد را، این حرکت را ادامه بدهند. فروکاستن این مسئله‌ی به این مهمّی به یک مسئله‌ی داخلی عربی، مطلب غلطی است.

رهبر انقلاب، در خطبه‌ دوم نماز عید اظهار داشتند: متأسّفانه عید مردم در بعضی از کشورها عزا شد؛ در بغداد چند صد خانواده، داغ عزیزانشان را دیدند به دست جنایتکاران و تروریست‌ها و کسانی که می‌خواهند اسلام جعلی و بدلی را به دستور اربابان خودشان در میان مردم رائج کنند. همچنین در استانبول، در بنگلادش، در بعضی از کشورهای دیگر، مردم در ایّام ماه رمضان با دهان روزه مورد تهاجم‌های تروریستی قرار گرفتند. این نتیجه‌ی پرورش دادن تروریست به‌وسیله‌ی دستگاه‌های امنیتی آمریکا، صهیونیست و انگلیس است. دخالت ابر قدرت‌ها باعث اتفاقات سوریه و یمن شد. باز هم آفرین به مردم یمن که در روز قدس توانستند آن راهپیمایی عظیم را در هوای گرم با وجود آن بمباران‌ها به راه بیندازند.

برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال نامشروع است

آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود به برداشت‌های غیرمنصفانه از بیت‌المال اشاره کرد و بیان کردند: یک مطلب هم درباره‌ی مسائل داخلی کشور، موضوع این حقوق‌ها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است -که امروز در بین مردم رایج شده است که خبرش را دهان‌به‌دهان نقل می‌کنند- این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است. قطعاً در گذشته کوتاهی‌هایی شده است، غفلت‌هایی شده است، بایستی جبران بشود؛ این‌جور نباشد که ما سروصدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و بکلّی به دست فراموشی بسپریم؛ باید دنبال بشود. خوشبختانه رئیس جمهور محترم و رؤسای محترم دو قوّه‌ی دیگر، متعهّد شده‌اند که این مسئله را دنبال کنند؛ باید با جدیّت دنبال بشود؛ دریافت‌های نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده‌ی از قانون هم شده است بایستی این‌ها را از این کارها برکنار بکنند؛ این‌ها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.

بایستی با اقدام جدّی، اعتماد مردم را حفظ کرد

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: دشمنان نظام اسلامی می‌خواهند از این قضیّه یک مستمسکی علیه نظام اسلامی درست بکنند. این‌ها یک عدّه‌ای هستند که در قبال مجموعه‌ی مدیران و کارکنان دستگاه‌‌های مسئول که با پاکی و صداقت دارند کار می‌کنند عدّه‌ی زیادی نیستند، امّا همین کمشان هم مضر است، همین کمشان هم عیب است؛ این عیب را بایستی برطرف کرد. ما آسیب‌های ناشی از فقر را شناخته‌ایم، روی آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم، درباره‌ی آن‌ها جلسه می‌گذاریم، امّا آسیب‌های ناشی از مستی اشرافی‌گری را کأنّه درست نمی‌شناسیم؛ وقتی اشرافی‌گری، اسراف، و تجمّل در جامعه وجود داشته باشد و ترویج بشود، این قضایا به دنبالش پیش می‌آید و به وجود می‌آید و همه دنبال این هستند که یک طعمه‌ای به دست بیاورند و خودشان را از آن سیر کنند، شمکها را از این مال‌های حرام پُر کنند. با این پدیده بایستی با جدّیّت مقابله بشود؛ مسئله‌ی عزل کردن و برکنار کردن و برگرداندن آنچه از بیت‌المال به صورت نامشروع خارج شده است، این را در دستور قرار بدهند. این وظیفه‌ی همه است؛ مردم نسبت به این مسئله اهمّیّت می‌دهند و اگر چنانچه این قضیّه اتّفاق نیفتد و دنبال‌گیری نشود، اعتماد مردم به نظام کاسته می‌شود که این فاجعه‌ی بزرگی خواهد بود. بایستی با اقدام جدّی، اعتماد مردم را حفظ کرد. امیدواریم خدای متعال به همه‌ی مسئولین توفیق عنایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics