قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دعوت به قیام قدرتمند علیه حلقه زنجیره‌ای فتنه
دعوت به قیام قدرتمند علیه حلقه زنجیره‌ای فتنه

واکنش صریح آیات مدرسی و حکیم به تصمیم اخیر آمریکا

دعوت به قیام قدرتمند علیه حلقه زنجیره‌ای فتنه

آیات سید محمدتقی مدرسی و محمد سعید حکیم از مراجع شیعه عراق نسبت به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی و تعرض به ملت فلسطین و نادیده گرفتن احساسات مسلمانان این اقدام را محکوم کردند و امت اسلامی را به هشیاری و خیزش متمدنانه و عقلانی دعوت نمودند.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در واکنش به تصمیم آمریکا در مورد معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، امت اسلامی را به قیامی قدرتمند و حساب شده دعوت کرده و گفت: «امت اسلامی باید با این تصمیم به خود بیاید».

این مرجع عراقی افزود: «ما هرگونه تصمیمی که قدس شریف را پایتختی برای رژیم غاصب معرفی کند محکوم می‌کنیم».

معظم‌له همچنین عنوان کرد: «این کار یک حلقه از زنجیری است که با اشغال کشورهای اسلامی بعد از جنگ جهانی اول آغاز شده و با مرزکشی بین مسلمانان و ایجاد تفرقه ادامه یافت، و در نهایت با قرار دادن رژیم مجعول صهیونیستى در بین کشورهای اسلامی، مسلمانان را تحت فشار قرار داد».

آیت‌الله مدرسی ابراز امیدواری کرد که این تصمیم جدید که بر خلاف قوانین بین‌المللى و تصمیمات سازمان ملل است، باعث بیداری امت اسلامی شود و مسلمانان بدانند که اختلافات و درگیری‌ها آنها را ضعیف کرده است و در این جهان مادی که امروز ما را احاطه کرده، افراد ضعیف جایی ندارند.

ایشان در ادامه افزود: «باید با قدرت و حکمت برای ترمیم شکاف‌ها و کاستی‌ها بپا خیزیم، همچنان که لازم است به سوی پروردگار سبحان و حکمت‌های قرآن و سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم باز گردیم».

معظم‌له خاطرنشان کرد: «شاید این تصمیم ظالمانه وسیله‌ای برای گسترش تندروی باشد و بعید نیست کسانی که این تصمیم را گرفتند، چنین هدفی را دنبال کنند».

آیت‌الله مدرسی در پایان تاکید کرد: «همگی ما باید در مقابل تکفیری‌ها و تروریست‌ها هشیار باشیم و با پیش گرفتن مسیر حکمت، نیروی از دست رفته خود را با یک خیزش متمدنانه و عقلانی باز پس گیریم.

همچنین دفتر آیت‌الله محمد سعید حکیم با صدور بیانیه‌ای، تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی را محکوم کرد.

در بیانیه دفتر این مرجع تقلید آمده است: تصمیم آمریکا برای انتقال سفارتخانه خود به شهر قدس اشغالی را که تعرض به ملت فلسطین و نادیده گرفتن احساسات مسلمانان است، محکوم می‌کنیم.

«یادآوری می‌کنیم که این موضع نتیجه‌ای طبیعی برای دور کردن مسلمانان از ارزش‌های دین حنیف، نادیده گرفتن قضایا و منافع مشترک آنها و احترام میان یکدیگر و انتشار آفت افراط گرایی است که آن را هدف قرار گرفته و جوامع و شهرهای آنها را نابود کرده و وجهه دین آنها را تحریف کرده است همچنان که خداوند فرموده است: «همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و نزاع نکنید که ناکام می‌شوید و عظمت شما از بین می‌رود».

این بیانیه تصریح می‌کند: همه – خصوصا حامیان تروریسم- امروز به بازنگری جدی، گشودن صفحه جدیدی برای بازگرداندن یکپارچگی امت و اتحاد مواضع کشورهای اسلامی در قضایای سرنوشت ساز و در پیش گرفتن اصول مستحکم برای برقراری روابط مسالمت آمیز با کشورهای دیگر که بازتاب دهنده ارزش‌های اصیل دینشان باشد، دعوت شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics