قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دعوت مفتی عربستانی به تأسیس مذهب فقهی نوین اسلامی! + ویدئو
دعوت مفتی عربستانی به تأسیس مذهب فقهی نوین اسلامی! + ویدئو

دعوت مفتی عربستانی به تأسیس مذهب فقهی نوین اسلامی! + ویدئو

صالح المغامسی مفتی و مبلغ سرشناس سلفی، امام جماعت سابق مسجد قبا در مدینه منوره و از نزدیکترین چهره‌های سلفی به بن سلمان در یک برنامه تلوزیونی خبر از برنامه‌هایش برای تأسیس «مذهب جدید فقهی» در عربستان داد.

به گزارش شبکه اجتهاد، المغامسی در یک شبکه سعودی با اشاره به اینکه «امیدوار است که مذهب اسلامی نوینی توسط او ایجاد شود»، بیان کرده بود مشکل اصلی جهان اسلام را فقدان یک مذهب جدید فقهی دانست و خالصانه از خداوند در خواست کرد که در تأسیس این مذهب جدید او را یاری کند!

اظهارات این مفتی عربستانی در فضای مجازی و محافل مختلف این کشور جنجال به پا کرد، تا جایی که هیات علمای ارشد عربستان سعودی به اظهارات صالح المغامسی واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای اعلام کرد: دعوت به تاسیس مذهب فقهی نوین اسلامی، فاقد عینیت و واقع بینی است.

این هیات در بیانیه‌ای تشریح کرد: فقه اسلامی با مذاهب فقهی معتبر آن و اجتهادات متنوع آن پاسخگوی تمام خواسته‌های زندگی مدرن است و نیازهای خود را با شریعت اسلامی تطبیق می‌دهد و مجامع علمی و فقهی که اجتهاد جمعی را اعمال می‌کنند، بر آن صحه می‌گذارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از نعمت‌های خداوند بر مسلمانان- در زمان کنونی- تسهیل اجتهاد جمعی از طریق این هیئت‌ها و مجامع علمی است که با نیازهای جامعه و تحولات معرفتی، اجتماعی و اقتصادی آن تعامل مثبتی دارد و صدها تصمیم صادر شده از سوی این هیئت‌ها و مجامع در زمینه‌های مختلف گواه روشنی بر این امر است.»

گفتنی است، دو سال پیش بن سلمان مصاحبه‌ای تلوزیونی با برنامه «رؤیه ۲۰۳۰» خبر از تغییرات گسترده جدید دینی در عربستان داده بود که ظاهراً مراحل اجرایی شدن این پروژه به دستان المغامسی سپرده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics