قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دولت برای برداشتن موانع ازدواج جوانان همت کند
پیام آیت‌الله سبحانی به مناسبت لیالی قدر

آیت‌الله سبحانی:

دولت برای برداشتن موانع ازدواج جوانان همت کند

آیت‌الله سبحانی با اشاره به موانع ازدواج جوانان گفت: بر دولت و مسؤولان لازم است برنامه‌های خود را برای رفع موانع ازدواج جوانان سرعت ببخشند و تمامی ارکان کشور در ایجاد بستر فرهنگی برای ترویج ازدواج آسان‌تر، همت کنند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار رییس دفتر رییس جمهور با ابلاغ سلام به رییس‌ جمهوری و سایر مسؤولان دولت، بر ضرورت توجه به سه معضل باقیمانده از سالهای گذشته و نهادینه شده در جامعه، یعنی ازدواج جوانان، کاهش جمعیت و وضعیت حجاب در جامعه  تاکید کرد.

آیت‌الله سبحانی گفت: بر اساس آمار، جمعیت قابل توجهی از جوانان، مجرد بوده و برخی از مشکلات مانع از ازدواج آنان است از این رو دولت و مسئولین لازم است برنامه‌های خود را برای رفع موانع ازدواج جوانان سرعت ببخشند و تمامی ارکان کشور در ایجاد بستر فرهنگی برای ترویج ازدواج آسان‌تر، همت کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روند کاهش جمعیت افزود: با توجه به کاهش موالید و فرهنگ ترویج شده در سابق مبنی بر تک‌فرزندی و پرهیز از ازدیاد نسل، موضوع کاهش جمعیت در سال‌های آینده می‌تواند به معضل بزرگی تبدیل شود، لذا همه باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مؤثری انجام دهند.

آیت‌الله سبحانی به وضعیت حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: حفظ حجاب به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه دینی باید مورد توجه قرار بگیرد و همه مسئولان،‌علما، نخبگان، نویسندگان و رسانه‌ها، لازم است با یک عنایت جمعی به این موضوع بپردازند.

معظم‌له در پایان خاطرنشان کرد: معضل حجاب باید با نگاه فرهنگی و اقناع در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و مادامی که همه دستگاه‌ها، گروه‌ها و آحاد جامعه به شکل منسجم و دقیق عمل نکنند به مقصود نهایی و مطلوب نخواهیم رسید./ رسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics