قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دومین شماره مجله «مطالعات رسانه و امت» منتشر شد
مطالعات رسانه و امت

دومین شماره مجله «مطالعات رسانه و امت» منتشر شد

دومین شماره دو فصلنامه علمی _تخصصی «مطالعات رسانه و امت» دانشگاه مذاهب اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، دومین شماره مجله علمی- تخصصی «مطالعات رسانه و امت» با مدیر مسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و سردبیری دکتر محمد جعفر محمدزاده چاپ و منتشر شد.

این مجله علمی_تخصصی در شماره جدید خود به موضوعاتی همچون؛ «نظریه کلامی رسانه، ویژگی‌ها و اصول رسانه دینی و غیردینی (مبتنی بر تربیت اسلامی و تعامل با رسانه)، جهانی شدن رسانه و تحقق امت واحده اسلامی (نگاهی به فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی جهان اسلام در فرایند جهانی شدن رسانه‌ها)، آداب گفت‌وگو و جدال احسن در اسلام (با تکیه بر مناظرهای شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای)، نظام رسانه‌ای غرب و اشاعه مصرف‌گرایی فرهنگی در فرایند پوشش‌زداییِ امت اسلامی، بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از کاربست فنّاوری اطلاعات در سبک زندگی دینی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان)، و معرفی مجله تقریبی دوماهنامه تبیان» پرداخته است.

محورهای مقالات این شماره از مجله «مطالعات رسانه و امت» عبارتند از: «نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامی»، «فقه رسانه»، «نقش شبکه‌های اجتماعی در همزیستی مسالمت آمیز»، «صلح و رسانه»، «ویژگی‌های رسانه تاثیر گذار منطبق بر آموزه‌های دینی» و «نقش رسانه‌های آزاد اسلامی در شکستن انحصار رسانه‌ای و جنگ نرم».

براین اساس به اطلاع پژوهشگران رسانه می‌رساند با توجه به اینکه در شماره سوم این مجله موضوع «صلح و رسانه در جهان اسلام» مورد تاکید می باشد، لذا از دریافت و چاپ مقالات در این زمینه بطور ویژه استقبال می‌گردد.

علاقمندان برای ارائه مقالات خود به پایگاه mazaheb.ac.ir مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics