قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دو اثر جدید مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) روانه بازار نشر شد
دو اثر جدید مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) روانه بازار نشر شد

تازه‌های نشر؛

دو اثر جدید مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) روانه بازار نشر شد

دو کتاب «اجتهاد و تقلید از نگاه فقه اسلامی» و «ظرفیت‌های فقهی اصولی در تدوین و توسعۀ فقه اجتماعی» به‌عنوان تازه‌ترین آثار انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) منتشر شد.

به گزارش شبکه اجتهاد، کتاب «اجتهاد و تقلید از نگاه فقه اسلامی» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین رضا رمضانی گیلانی متکفّل بیان اهمیت تأثیر اجتهاد شیعی در حلّ مشکلات و چالش‌های امروز جامعه بشری است.

این اثر در فصول و بخش‌های مختلف، به مباحثی، همچون: «مبادی و مقدّمات اجتهاد»، «اقسام اجتهاد»، «شئون فقیه»، «شرایط مرجعیت» و «تقلید و ادلّه وجوب آن» پرداخته است.

کتاب «ظرفیت‌های فقهی اصولی در تدوین و توسعۀ فقه اجتماعی» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین ربّانی است که توانسته با یک نگاه معرفتی درجۀ دو به این موضوع، آن را واکاوی کند.

نگارنده در این اثر به دنبال بیان مفاهیم، عناوین و مباحث فقهی و اصولی موجود که ظرفیت مناسبی برای تدوین و توسعۀ مباحث مربوط به فقه اجتماعی دارد، بوده و به دنبال کشف و بیان ظرفیت‌های فقهی و اصولی در تراث فقهی شیعه قلم زده است.

گفتنی است، اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان می‌توانند جهت تهیه این آثار به مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم یا مشهد، فروشگاه بوستان کتاب در قم و فروشگاه دلیل ما در مجتمع ناشران مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics