قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دو خبر فقهی از دانشگاه عدالت
دانشگاه عدالت

دو خبر فقهی از دانشگاه عدالت

درس خارج «قواعد فقه» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن گلی‌شیردار و کارگاه دانش افزایی «فقه و اصول» در دانشگاه عدالت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتهاد، دانشگاه عدالت با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) و اندیشکده شهید صدر کارگاه «دانش افزایی فقه و اصول» را برگزار می‌کند.

بنابراین گزارش، منابع، دروس فقه و اصول در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود؛ و مهلت ثبت‌نام تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۵ و شروع کلاس‌ها از ۱۵ تیرماه می‌باشد. علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع و ثبت‌نام به آدرس edalat.ac.ir مراجعه نمایند.

برگزاری درس خارج «قواعد فقه»

همچنین، درس خارج قواعد فقه (قاعده لاتعاد) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن گلی‌شیردار مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه عدالت برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، این درس روزهای پنج‌شنبه رأس ساعت ۱۱ صبح در دانشگاه عدالت واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از میدان ولی‌عصر(عج)، کوچه دانش کیان، با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان تشکیل می‌شود.

قابل ذکر است، دانشگاه عدالت تحت اشراف آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رییس سابق قوه قضاییه و استاد مطرح خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اداره می‌گردد.

«دانشگاه عدالت»، دانشگاهی غیر دولتی و غیر انتفاعی است که در راستای سند جامع علمی کشور و به منظور احیاء فرهنگ و تمدن اسلامی – ایرانی، پس از طی مراحل قانونی در تاریخ ۱۳۹۱/۰۳/۱۶ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

از مهم‌ترین اهداف تاسیس «دانشگاه عدالت» می‌توان به؛ تقویت ارتباط بین حوزه و دانشگاه، بومی سازی علوم انسانی، توسعه پژوهش‌‌های بنیادی و کاربردی به منظور نظریه‌پردازی در رشته‌های مختلف علوم و معارف اسلامی، دستیابی به علم بومی (ایرانی ـ اسلامی) با نگاه انتقادی ـ علمی به نظریه‌های ترجمه‌ای در زمینه‌های علوم انسانی و نیز تلاش در جهت نشر فرهنگ اسلامی و معارف اهل‌بیت(ع)، اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics