قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آخرین اخبار / دیدار مسئولان حج با آیات مکارم شیرازی و شبیری زنجانی
دیدار مسئولان حج با آیات مکارم شیرازی و شبیری زنجانی

دیدار مسئولان حج با آیات مکارم شیرازی و شبیری زنجانی

جمعی از مسئولان برگزاری حج با حضور در دفتر آیات عظام مکارم شیرازی و شبیری زنجانی با ایشان دیدار کردند و گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای برگزاری این فریضه الهی در سال جاری را ارائه کردند.

به گزارش شبکه اجتهاد، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه لازم است روحانیون کاروان‌ها برای حجّاج وقت بگذارند، گفت: روحانیون نسبت به حجّاج مسئولیت سنگینی دارند و باید بر اعمال و مناسک و حتی قرائت حمد و سوره‌ی آنها نظارت داشته باشند و چنانچه ایرادی دارند، اصلاح نمایند.

ایشان به لزوم پوشش مناسب زائران اشاره و ابراز کرد: پوشش زائران ایرانی باید درخور شأن و جایگاه یک ایرانی مسلمان باشد.

معظم‌له با تأکید بر دوری از اسراف و بهره‌گیری از فرصت معنوی حج، گفت: فرصت حج، فرصتی طلایی است که تکرار آن بسیار دشوار است، لذا باید در آن اماکن مقدسه در پی چیزی باشند که در غیر آنجا یافت نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساخت: در میان حجّاج، برخی افراد هستند که تمکّن مالی یا بدنی ضعیفی دارند که مسئولین و دیگر حجّاج محترم باید در حد توان خود نسبت به این گونه افراد نیز دست گیری و مساعدت نمایند.

همچین، آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی  نیز در این دیدار ضمن دعا برای رفع موانع موجود در مسیر ادای فریضه حج، گفت: خدمت به مردم و تلاش در جهت تسهیل زیارت زائران خانۀ خدا، عبادت است.

آیت‌الله شبری ابراز امیدواری کرد با توجهات حضرات معصومین علیهم‌السلام، از مشکلات کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Real Time Web Analytics